Przejdź do treści
Tytuł, który uzyskasz: magister na kierunku Zarządzanie
Typ studiów i czas trwania: niestacjonarne (4 semestry)

Negocjacje i sprzedaż – studia II stopnia

Nie negocjuj, jeśli chodzi o wykształcenie. Studia II stopnia na specjalności negocjacje i sprzedaż to unikalna wiedza z zakresu handlu –  tego online i offline.

Osoba odpowiedzialna za negocjacje i sprzedaż oprócz wiedzy o produkcie musi rozumieć, na czym polega nowoczesny marketing oparty na wartościach. Czyli taki, który obejmuje zarówno perspektywę klienta, jak i firmy. Program studiów magisterskich negocjacje i sprzedaż oferuje możliwość zaktualizowania wiedzy marketingowej, wyostrzenia myślenia strategicznego, zdobycia wiedzy na temat trendów oraz zwiększenia swoich umiejętności przywódczych, które pomogą Ci rozwinąć się na rynku pracy.

Na studiach będziesz uczył się od praktyków, dzięki którym poznasz zasady opracowywania konkurencyjnych modeli biznesowych i tworzenia kultury innowacji. Analityczny sposób myślenia, zarządzanie marką, negocjacje handlowe, efektywność sprzedaży i plany marketingowe to zagadnienia, których znajomość uczyni Cię poszukiwanym specjalistą. Sprawdź szczegóły specjalności.  

Czego nauczysz się, wybierając specjalność negocjacje i sprzedaż II stopnia?

Sprzedaż to złożona całość, która wymaga zarówno konkretnych umiejętności perswazyjnych, jak i wiedzy zdolności miękkich, takich jak rozpoznawanie potrzeb konsumentów i gotowość do przyjmowania ich perspektywy.

Jako przyszły ekspert biznesu musisz mieć szeroką wiedzę, dlatego w trakcie studiów magisterskich poznasz narzędzia umożliwiające analizę, planowanie oraz kontrolę procesów sprzedażowych. Nauczysz się, jak tworzyć skuteczne strategie reklamowe oraz dowiesz się, na czym polega zarządzanie negocjacjami i relacjami z klientami. W ciągu czterech semestrów odpowiednio przygotujesz się na zadania, które czekają na Ciebie w przyszłej pracy na odpowiedzialnych stanowiskach specjalistycznych. Cechy, które zdobędziesz podczas nauki na studiach II stopnia to m.in.:

  • umiejętności przywódcze,
  • rozwiązywanie problemów,
  • efektywne komunikowanie się,
  • krytyczne myślenie,
  • orientacja na klienta.

Wykładowcy UTH z wieloletnim doświadczeniem przekażą Ci wiedzę, której będziesz potrzebować jako przyszły ekspert. Podczas wykładów wykorzystujemy studia przypadków, aby materiał był dla Ciebie jak najbardziej praktyczny. Dzięki nowym umiejętnościom będziesz wiedzieć, jak kierować najważniejszymi zmianami w marketingu oraz w jaki sposób reagować na zmiany w zachowaniu klientów.

Po zakończeniu nauki zdobędziesz:

  • szeroko rozwinięte kompetencje sprzedażowe i negocjacyjne,
  • umiejętność stosowania języka perswazji w sprzedaży i negocjacjach,
  • wiedzę w zakresie pozyskiwania oraz podtrzymywania nowych i długoterminowych relacji biznesowych,
  • umiejętności w zakresie skutecznej prezentacji produktu i autoprezentacji w sprzedaży,
  • praktyczne informacje dotyczące technik, strategii i taktyk handlowo-negocjacyjnych stosowanych w efektywnej sprzedaży,
  • kompetencje w obszarze podnoszenia efektywności sprzedaży.

Studia II stopnia na specjalności negocjacje i sprzedaż realizowane są na Wydziale Zarządzania i Logistyki na kierunku Zarządzanie.

Plan studiów negocjacje i sprzedaż II stopnia

Studia II stopnia na specjalności negocjacje i sprzedaż trwają cztery semestry i kończą się uzyskaniem tytułu magistra.

Na studiach magisterskich poznasz i zrozumiesz wzajemne powiązania między rynkiem, klientem a produktami. Nauczysz się rozpoznawać, analizować i stosować różne techniki negocjacyjne i strategie argumentacji w celu prowadzenia przekonujących dyskusji z klientami i partnerami biznesowymi. Dowiesz się, jak opracowywać optymalne koncepcje sprzedaży oraz jak efektywnie i skutecznie wykorzystywać dostępne zasoby i podejmować strategiczne decyzje. Na specjalności magisterskiej negocjacje i sprzedaż zdobędziesz wiedzę, która w przyszłości pozwoli Ci wziąć odpowiedzialność za zarządzanie w działach marketingu i sprzedaży w krajowych i międzynarodowych firmach.

Współczesna sprzedaż nie może ominąć zagadnienia digitalizacji. Istnieją branże, w których większość sprzedaży realizowana jest za pośrednictwem kanałów online – e-commerce czy marketplace. To zagadnienia, które również poznasz podczas nauki na studiach magisterskich o specjalności negocjacje i sprzedaż. Z pewnością zainteresują Cię tematy takie jak strategie sprzedaży online, optymalizacja sprzedaży w kanałach digital, analityka sprzedaży czy techniczne zagadnienia związane ze sklepami internetowymi, czy innymi platformami sprzedażowymi. Wszystko to zapewni Ci wiedzę, dzięki której rozwiniesz swoją karierę zarówno w handlu bezpośrednim, jak i będziesz potrafić zarządzać działami sprzedaży online.

Wybrane przedmioty realizowane w ramach specjalności negocjacje i sprzedaż II stopnia

Sprzedaż to zespół konkretnych umiejętności. Program studiów musi więc uwzględniać kształcenie praktycznych predyspozycji. Stąd też sporo czasu spędzisz na ćwiczeniach i laboratoriach, które prowadzone są przez praktyków, którzy na co dzień działają w handlu.

Podczas ćwiczeń grupowych nauczysz się przekładania zdobytej wiedzy teoretycznej na strategie pozyskiwania nowych klientów i zwiększania sprzedaży. Poznasz na prawdziwych przykładach, jak wygląda i jak duże znaczenie ma sprzedażowy proces negocjacyjny. Dzięki własnym badaniom marketingowym nauczysz się rozumieć potrzeby klientów, a także analizować różnorodne rynki.

Nowe umiejętności zdobędziesz na przedmiotach, takich jak m.in.:

  • zarządzanie sprzedażą,
  • reklama i PR on-line,
  • e-sprzedaż,
  • perchandising,
  • negocjacje w biznesie.

Tematy realizowane w ramach tej specjalności mogą ulec zmianie, ponieważ są one na bieżąco dostosowywane do potrzeb rynku pracy.

Perspektywy po studiach

Współcześnie niemal wszystko podlega sprzedaży – począwszy od produktów fizycznych, poprzez wizerunek, na informacji kończąc. Właśnie z tego powodu specjaliści znający techniki negocjacji i perswazji z powodzeniem budują swoje portfolio zawodowe.

Ukończenie studiów II stopnia zapewnia wiedzę i umiejętności, które umożliwią Ci rozpoczęcie kariery w różnych dziedzinach marketingu i sprzedaży. Stanowiska, na które możesz w przyszłości aplikować to m.in.:

  • kierownik działu marketingu,
  • kierownik ds. kluczowych klientów,
  • starszy specjalista ds. kontaktów,
  • kierownik produktu,
  • kierownik sprzedaży,
  • kierownik projektu.

Pamiętaj również, że sprzedaż to rozległa dziedzina, w której warto się specjalizować. Jeśli Twoim konikiem są nowe technologie, świetnie poradzisz sobie w roli specjalisty ds. digitalizacji sprzedaży, e-commerce managera, analityka handlu online czy nawet managera ds. zagospodarowania nowych kanałów sprzedaży. Wszystko zależy od Twoich zainteresowań.

Po ukończeniu studiów magisterskich na specjalności negocjacje i sprzedaż będziesz mieć możliwość pracy w krajowych i międzynarodowych przedsiębiorstwach różnej wielkości. Umiejętności negocjacyjne przydają się w bardzo wielu zawodach, dlatego ukończenie tej specjalności otworzy Ci wiele drzwi do dalszego rozwoju i kariery zawodowej.  

FAQ

Czy specjalność przygotowuje tylko do sprzedaży?

Sprzedaż to złożony proces, na który należy patrzeć wielowymiarowo. Wystarczy wspomnieć, że obecnie sprzedaży podlegają nie tylko produkty fizyczne, ale również dobra niematerialne, jak wizerunek. Specjalność skupia się na szeroko pojętej sprzedaży i negocjacjach, dzięki czemu nauczysz się nie tylko, w jaki sposób prezentować produkty i stosować perswazję, ale o wiele więcej. Zdobędziesz umiejętność tworzenia długookresowych i wielokanałowych strategii sprzedażowych obejmujących wszystkie etapy podróży klienta. Będziesz świetnie poruszać się po zagadnieniach e-commerce, nieobce będą Ci tematy takie jak kampanie sprzedażowe, odzyskiwanie porzuconych koszyków, digitalizacja i automatyzacja procesów.

Specjalność jest propozycją szerokiego spojrzenia na sprzedaż i wychodzi poza ramy tradycyjnego pojmowania tego pojęcia, dzięki czemu zapewnia umiejętności dostosowane do obecnego rynku pracy.

Jakie dziedziny wiedzy wchodzą w skład specjalności?

To bardzo szerokie zagadnienie, podobnie jak współczesna sprzedaż. Specjalność łączy wiedzę z różnych dziedzin, wśród których znajdują się między innymi: psychologia i perswazja, marketing, elementy technologii IT, zarządzanie i przywództwo, coaching, elementy wiedzy finansowej i prawnej oraz wiele więcej.

Na zajęciach poznasz szereg interdyscyplinarnych zagadnień, które pomogą Ci funkcjonować na rynku i nie tylko sprzedawać produkty, ale również tworzyć strategie i wizje sprzedaży rozpisane na długie lata.

Jakie są cechy dobrego sprzedawcy?

O tym, że ktoś ma znakomite podstawy do tego, żeby być świetnym sprzedawcą, świadczy przede wszystkim inteligencja emocjonalna, umiejętność słuchania innych, a także radzenie sobie ze stresem. Jeśli nimi dysponujesz, to doskonały początek, by zostać ekspertem! Sprzedawca powinien posiadać również wewnętrzną motywację do pracy i pewność siebie, a także umiejętność ustalania priorytetów oraz planowania czasu. Nieodzowny będzie umysł analityczny i zmysł strategiczny. Na studiach nauczysz się, jak rozwinąć i zrozumieć również inne ważne kompetencje z zakresu np. efektywnego komunikowania się, technik budowania pozytywnych relacji zawodowych czy zdolności do wyrażania konstruktywnej krytyki.

Studia na UTH są prowadzone przez cenionych wykładowców będących ekspertami z obszaru sprzedaży, ale również praktyków, którzy na co dzień odpowiadają za ten aspekt funkcjonowania przedsiębiorstw. Specjalistyczny program studiów ma charakter warsztatowo-praktyczny, co umożliwia Ci nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie analizy nowych kanałów sprzedaży i opracowywania konkurencyjnych strategii marketingowych.

Istotnym elementem kształcenia jest również wiedza z obszaru sprzedaży w kanałach cyfrowych. Studiując negocjacje i sprzedaż II stopnia, dowiesz się, jak wykorzystać digital w handlu i poznasz narzędzia, dzięki którym Twoja oferta będzie lepsza od konkurencji.

 

Zapraszamy na studia magisterskie na UTH w Warszawie, aby zdobyć wiedzę i kompetencje skutecznego negocjatora i handlowca!

REKRUTACJA Agnieszka Bliszczak

Agnieszka Bliszczak

tel. (22) 262 88 88,

rekrutacja@uth.edu.pl

Zapisz się!