UCZESTNICY STUDIÓW
Studia podyplomowe na kierunku ”Zarządzanie i utrzymanie bocznicy kolejowej” kierujemy w szczególności do:
SZCZEGÓLNE WARUNKI REKRUTACJI
Mając na względzie specyfikę kierunku, wskazane jest aby osoby zainteresowane kształceniem, posiadały podstawowe doświadczenie i wiedzę zawodową w dziedzinie kolejnictwa lub wykazywały zainteresowanie tym obszarem wiedzy.
CEL STUDIÓW
Celem studiów jest uzyskanie przez absolwenta kwalifikacji do zarządzania bocznicą kolejową, wykorzystania jej zasobów dla osiągnięcia celów zapewniających stabilność jej funkcjonowania. Podczas kształcenia, szczególny nacisk będzie położony na przekazanie słuchaczom aktualnej i praktycznej wiedzy w zakresie:
Bocznica kolejowa - to wyznaczona przez zarządcę infrastruktury droga kolejowa, połączona bezpośrednio lub pośrednio z linią kolejową, służąca do wykonywania czynności ładunkowych, utrzymaniowych lub postoju pojazdów kolejowych albo przemieszczania i włączania pojazdów kolejowych do ruchu po sieci kolejowej.
Obszarem tych studiów jest praktyczna:
Ze względu na specyfikę kierunku, jakim jest jeden z elementów w procesach zachodzących w transporcie kolejowym, studia mają charakter interdyscyplinarny i obejmują m.in. tematykę:
SZKOLENIE DODATKOWE W CELU UZYSKANIA LICENCJI MASZYNISTY
Program studiów podyplomowych na kierunku Zarządzanie i utrzymanie bocznicy kolejowej, częściowo realizuje zagadnienia wymienione w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 24 listopada 2022 r. w sprawie licencji maszynisty (Dz.U. 2022 poz. 2574). Dzięki temu, absolwenci kierunku mają otwartą i uproszczoną drogę do uzyskania licencji maszynisty. Dzięki dodatkowemu szkoleniu realizowanemu, po ukończeniu studiów, mogą w szybkim czasie otrzymać licencję, otwierającą nowe możliwości zawodowe.
WAŻNE INFORMACJE:
ORGANIZACJA STUDIÓW
Rekrutacja na studia podyplomowe trwa od 4 maja do 29 września danego roku. W trakcie trwania procesu rekrutacji, na stronie Uczelni pojawiają się komunikaty dot. zakończenia lub przedłużenia rekrutacji na poszczególnych kierunkach studiów podyplomowych.
Grupa zajęciowa liczy 15-20 osób.
Czesne za studia oraz wysokość opłaty rekrutacyjnej znajdują Państwo w podzakładce OPŁATY
Opłatę rekrutacyjną należy uiścić w ciągu 7 dni od momentu rejestracji na studia. Terminy opłat czesnego znajdują się w umowie między Słuchaczem a Uczelnią. Umowę można pobrać z Internetowego Systemu Rekrutacji Kandydatów (IRK).
Wykaz niezbędnych w procesie rekrutacji dokumentów znajduje się w podzakładce ZASADY REKRUTACJI
Dokumenty należy dostarczyć w ciągu 7 dni od rejestracji w systemie IRK.
Studia podyplomowe na kierunku Zarządzanie i utrzymanie bocznicy kolejowej kończą się egzaminem końcowym organizowanym w drugim semestrze studiów oraz obroną projektu końcowego.
Zajęcia prowadzone są w formie hybrydowej tj. od 2 do 4 zjazdów w formie online oraz od 2 do 4 zjazdów stacjonarnie w Centrum Szkolenia Maszynistów przy ul. Naukowej 1 w Warszawie.
Harmonogram zjazdów dostępny jest w podzakładce HARMONOGRAM ZJAZDÓW po rozpoczęciu rekrutacji na studia. Na przełomie września i października, w tym samym miejscu zamieszczamy również harmonogramy zajęć na semestr zimowy.
OPIEKUN MERYTORYCZNY
Studia podyplomowe „Zarządzanie i utrzymanie bocznicy kolejowej” wychodzą naprzeciw potrzebom rynku kolejowego w zakresie dostarczania wykwalifikowanej kadry zarządzającej bocznicą kolejową. Luka pokoleniowa w branży kolejowej na każdym szczeblu zarządzania stworzyła zapotrzebowanie na osoby, które mogłyby i potrafiły zarządzać wybranym elementem transportu kolejowego jakim są między innymi bocznice kolejowe. Nabycie takich kwalifikacji staje się wysoce pożądane przy współczesnym postępie rozwoju kolejnictwa w Polsce i Europie jako jednego systemu kolejowego w Unii Europejskiej. Nabyta wiedza pozwoli pracodawcom pozyskać przygotowanych merytorycznie pracowników do pełnienia funkcji kierowniczych na samodzielnych i zespołowych stanowiskach pracy - Jakub Głowacz, Opiekun merytoryczny.
PARTNERZY KIERUNKU
Stanisław Głowacz F.H.U. JMS – firma z wieloletnim doświadczeniem w procesach wspomagających transport kolejowy: doradztwo i wsparcie merytoryczne dla zarządzających bocznicami kolejowymi (opracowanie aktów normatywnych dla prawidłowego funkcjonowania bocznic kolejowych [regulaminy, instrukcje, plany schematyczne, inne dokumenty, przeglądy budowlane]), prowadzenie ruchu kolejowego na bocznicach, wykonywanie przewozów w obrębie bocznic kolejowych, prowadzenie szkoleń i egzaminów dla osób wykonujących czynności na stanowiskach kolejowych. Firma jest wpisana do rejestru ośrodków szkolenia maszynistów i kandydatów na maszynistów pod numerem PL/17/2015 prowadzonego przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego. W roku 2019 uzyskała licencję i certyfikaty bezpieczeństwa przewoźnika kolejowego w zakresie świadczenia usług trakcyjnych. Firma posiada licencję (numer L/108/2021) i jednolity certyfikat przewoźnika kolejowego osób oraz świadczenia usług trakcyjnych.
Centrum Szkolenia Maszynistów – firma specjalizująca się w organizowaniu szkoleń i warsztatów kolejowych. Organizator kursów kwalifikacyjnych na stanowiska kolejowe. Firma przygotowuje kandydatów na maszynistów przed przystąpieniem do państwowego egzaminu w Centrum Egzaminowania i Monitorowania Maszynistów z wykorzystaniem systemów teleinformatycznych i profesjonalnych symulatorów kolejowych (jedno i wielozadaniowych), a także symulatora SRK.