UCZESTNICY STUDIÓW
Studia podyplomowe na kierunku ”Systemy EDR w rzeczoznawstwie samochodowym” kierujemy w szczególności:
SZCZEGÓLNE WARUNKI REKRUTACJI
Mając na względzie specyfikę kierunku, wskazane jest aby osoby zainteresowane kształceniem, posiadały podstawowe doświadczenie i wiedzę zawodową w dziedzinie pojazdów samochodowych lub wykazywały zainteresowanie tym obszarem wiedzy.
CEL STUDIÓW
Celem studiów jest poszerzenie kompetencji o zagadnienia związane z systemami EDR, rekonstrukcją wypadków drogowych i rzeczoznawstwem samochodowym. Podczas kształcenia, szczególny nacisk będzie położony na przekazanie słuchaczom aktualnej i praktycznej wiedzy w zakresie:
CZYM JEST EDR?
Rejestrator danych wypadkowych EDR zapisuje dane związane z dynamiką ruchu w czasie zdarzenia lub wypadku drogowego. Na podstawie rozporządzenia EU 2019/2144 od maja 2022 r. wszystkie nowe modele samochodów sprzedawanych w UE będą obowiązkowo wyposażone w szereg systemów asystujących kierowcy, a także pozwalających na odtworzenie przebiegu wypadków EDR. W 2024 roku obowiązek instalowania systemów rejestrujących i monitorujących będzie rozszerzony także na starsze modele będące wciąż w sprzedaży. Rozporządzenie wymaga ponadto, aby analityk danych wypadkowych był w stanie pobrać dane z systemu EDR bez wsparcia producenta pojazdu przy użyciu „dostępnego w handlu narzędzia/urządzenia”.
Studia podyplomowe na kierunku „Systemy EDR w rzeczoznawstwie samochodowym” otwierają drogę do uzyskania statusu rzeczoznawcy absolwentom spełniającym wymagania dla kandydatów na rzeczoznawców samochodowych.
Obszarem tych studiów jest praktyczne wykorzystanie:
Ze względu na specyfikę kierunku jakim jest system EDR w rzeczoznawstwie samochodowych, studia mają charakter interdyscyplinarny i obejmują zagadnienia: elektroniki i mechatroniki samochodowej, analizy danych, budowy i diagnostyki pojazdów, techniki komputerowej, kosztorysowania napraw pojazdów, podstaw opiniowania i opisu wypadku drogowego oraz ubezpieczeń komunikacyjnych.
ORGANIZACJA STUDIÓW
Rekrutacja na studia podyplomowe trwa od 4 maja do 31 października danego roku. W trakcie trwania procesu rekrutacji, na stronie Uczelni pojawiają się komunikaty dot. zakończenia lub przedłużenia rekrutacji na poszczególnych kierunkach studiów podyplomowych.
Grupa zajęciowa liczy minimum 15 osób.
Czesne za studia oraz wysokość opłaty rekrutacyjnej znajdują Państwo w podzakładce OPŁATY
Opłatę rekrutacyjną należy uiścić w ciągu 7 dni od momentu rejestracji na studia. Terminy opłat czesnego znajdują się w umowie między Słuchaczem a Uczelnią. Umowę można pobrać z Internetowego Systemu Rekrutacji Kandydatów (IRK).
Wykaz niezbędnych w procesie rekrutacji dokumentów znajduje się w podzakładce ZASADY REKRUTACJI
Dokumenty należy dostarczyć w ciągu 7 dni od rejestracji w systemie IRK.
Studia podyplomowe na kierunku Systemy EDR w Rzeczoznawstwie Samochodowym kończą się egzaminem końcowym organizowanym w drugim semestrze studiów.
Zajęcia prowadzone są w formie hybrydowej tj. od 2 do 4 zjazdów w formie online oraz od 2 do 4 zjazdów stacjonarnie w Kampusie Uczelni.
Harmonogram zjazdów dostępny jest w podzakładce HARMONOGRAM ZJAZDÓW po rozpoczęciu rekrutacji na studia. Na przełomie września i października, w tym samym miejscu zamieszczamy również harmonogramy zajęć na semestr zimowy.
OPIEKUN MERYTORYCZNY KIERUNKU ORAZ WYKŁADOWCY
Studia podyplomowe „Systemy EDR w rzeczoznawstwie samochodowym” wychodzą naprzeciw potrzebom rynku motoryzacyjnego w zakresie obsługi systemów EDR. Umiejętności analizy tych danych stają się wysoce pożądane i niedostępne dla większości fachowców z branży motoryzacyjnej. Nabycie takich umiejętności w tym okresie, kiedy na rynku diagnostyki samochodowej brakuje wszelkich szczegółowych informacji dotyczących zasad działania tych systemów, obsługi i odczytu parametrów wykonawczych, obsługi urządzeń wspomagających i programatorów jest wysoce pożądana - Piotr Wróblewski, Opiekun merytoryczny.
Dr inż. Piotr Wróblewski, Prodziekan ds. kierunku transport UTH - W 2013 roku ukończył studia magisterskie w specjalności silniki spalinowe na Wydziale Maszyn Roboczych i Transportu Politechniki Poznańskiej. Jest absolwentem 8 kierunków studiów. Stopień doktora nauk technicznych w dyscyplinie budowa i eksploatacja maszyn uzyskał na Wydziale Maszyn Roboczych i Transportu Politechniki Poznańskiej. Od 2011 roku jest związany ze szkolnictwem zawodowym i technicznym. Wykłada ponad 30 przedmiotów zawodowych z dziedziny budowy maszyn, technologii mechanicznej, eksploatacji i obsługi silników spalinowych i pojazdów, diagnostyki i napraw mechanicznych i elektronicznych podzespołów pojazdów samochodowych.
Od 2011 roku jest redaktorem magazynów technicznych AutoMotoSerwis, Auto Expert, Magazyn Przemysłowy i Bike&Business. W ramach współpracy z magazynem AutoExpert był także wielokrotnym członkiem kapituły konkursu Produkt roku edycji 2014-2020. Jest rzeczoznawcą Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Mechaników Polskich w dyscyplinie silniki lotnicze, silniki spalinowe, sprzęt uzbrojenia i jego specjalnego wyposażenia techniczne oraz pojazdy samochodowe i ciągniki. Jest także rzeczoznawcą Ministerstwa Edukacji Narodowej do spraw podręczników w zawodach: technik pojazdów samochodowych, mechanik pojazdów samochodowych, elektromechanik pojazdów samochodowych na podstawie rekomendacji Zakładu Silników Spalinowych Politechniki Poznańskiej od 27.09.2016 roku.
Jest autorem kilku podręczników i monografii, m.in.: Wróblewski P., Kupiec J., Diagnozowanie zespołów i podzespołów mechanicznych pojazdów samochodowych, WKŁ, Warszawa 2015, Wróblewski P.: Naprawa zespołów i podzespołów mechanicznych pojazdów samochodowych, WKŁ, Warszawa 2018. Wróblewski P.: Diagnozowanie i naprawa elektrycznego i elektronicznego wyposażenia pojazdów samochodowych, Wyd. AxesSystem, Gdańsk 2021. Jest autorem ponad 400 publikacji naukowych i technicznych o zasięgu międzynarodowym.