Przejdź do treści Przejdź do nawigacji

PARTNER I AUTOR KIERUNKU

UCZESTNICY STUDIÓW

Studia podyplomowe na kierunku ”Menedżer handlu i inwestycji na rynkach azjatyckich” kierujemy w szczególności do:

  • osób współpracujących lub planujących nawiązanie współpracy z partnerami/kontrahentami azjatyckimi,
  • przedsiębiorców poszukujących nowych, pozaeuropejskich rynków dla ekspansji swoich firm, usług lub produktów,
  • przedsiębiorców, organizacji, instytucji, które kierują swoją ofertę do klientów azjatyckich,
  • kadry kierowniczej firm współpracujących z krajami Azji,
  • osób pracujących w międzynarodowych zespołach z przedstawicielami krajów azjatyckich,
  • osób, które będą odpowiedzialne za bezpośredni kontakt z lokalnymi przedstawicielami w krajach Azji,
  • przedsiębiorców, instytucji, podmiotów zainteresowanych legalizacją pracy i pobytu pracowników z Azji,
  • wszystkich osób zainteresowanych poszerzeniem lub nabyciem wiedzy dotyczącej Azji i współpracy z azjatyckim biznesem.

CEL STUDIÓW

Nowoczesne studia przygotowujące do działania na rynkach azjatyckich.

Celem studiów jest przygotowanie do prowadzenia działalności i podejmowania pracy w firmach współpracujących z krajami azjatyckimi lub działających na rynkach Azji.  Program umożliwia zdobycie praktycznych umiejętności niezbędnych do funkcjonowania w międzynarodowym środowisku biznesowym, ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki krajów azjatyckich.

W ramach studiów przekazywana jest wiedza dotycząca możliwości wykorzystania potencjału gospodarczego poszczególnych państw regionu azjatyckiego. Omawiane są realia współpracy między Europą a Azją w kontekście inwestycji, handlu i rozwoju strategicznych partnerstw.

Program ma charakter interdyscyplinarny i obejmuje m.in.:

  • podstawy prawne i regulacje obowiązujące na rynkach azjatyckich,
  • zagadnienia kulturowe i międzykulturową komunikację w biznesie,
  • elementy zarządzania zasobami ludzkimi,
  • logistykę oraz organizację łańcuchów dostaw,
  • procedury celne, podatkowe oraz formalności związane z handlem międzynarodowym.

 

Studia pozwalają zdobyć kompetencje cenione w firmach prowadzących działalność w Azji lub współpracujących z partnerami z tego regionu.

  • W programie studiów kompleksowo zostają omówione jedne z budzących największe zainteresowanie rynków azjatyckich, takich jak: rynek chiński, indyjski, japoński, koreański, asean,
  • Słuchaczom zostaną przybliżone strategie wejścia na rynki azjatyckie dzięki spotkaniom z praktykami i przedstawicielami firm działających na omawianych rynkach,
  • Panel celno-transportowo-finansowy wyposaży słuchaczy w niezbędną wiedzę w zakresie handlu towarami i związanymi z tym regułami celnymi, transportem, rozliczeniami międzynarodowymi i kwestiami podatkowymi,
  • Uczestnicy studiów zostaną zapoznani z realiami pracy w zespołach międzynarodowych,
  • Słuchacze poznają zasady delegacji pracowników z polski oraz legalizacji pracy i pobytu obywateli Azji.
  • Dowiesz się jak rozpocząć i prowadzić świadomy biznes w Azji,
  • Spotkasz się z praktykami pracującymi na co dzień z partnerami azjatyckimi, którzy w oparciu o doświadczenie, podzielą się wskazówkami, jak radzić sobie z wyzwaniami wynikającymi ze współpracy z kontrahentami z tego regionu,
  • Podniesiesz kwalifikacje niezbędne do pracy w firmach, instytucjach, organizacjach związanych z rynkiem azjatyckim.
PRAKTYCZNY CHARAKTER STUDIÓW
  • Studia umożliwiają zdobycie praktycznej wiedzy i umiejętności potrzebnych do skutecznego działania na rynkach azjatyckich. Program przygotowuje do pracy w międzynarodowym środowisku biznesowym, uwzględniając specyfikę współpracy między z Azją.

ORGANIZACJA STUDIÓW

INFORMACJE PODSTAWOWE
  • Zajęcia na studiach podyplomowych odbywają się w systemie zjazdów sobotnio – niedzielnych, co 2-3 tygodnie,
  • Studia trwają dwa semestry i obejmują 186 godzin zajęć prowadzonych przez Wykładowców Uczelni oraz Ekspertów zewnętrznych – Specjalistów, mających duże doświadczenie praktyczne.
INFORMACJE OGÓLNE
  • Zajęcia na studiach podyplomowych prowadzone są w układzie semestralnym, z wyjątkiem sytuacji, gdy Zarządzenie Rektora o powołaniu studiów, ustala inne, niż semestr okresy zaliczeniowe,
  • Nadzór nad realizacją planu i programu studiów podyplomowych sprawuje Rektor,
  • Warunkiem ukończenia studiów jest uzyskanie zaliczeń z wszystkich przedmiotów, przewidzianych w programie studiów oraz egzamin końcowy z całości przedmiotów objętych programem studiów,
  • Za organizację i przebieg studiów podyplomowych odpowiada Dyrektor Centrum Studiów Podyplomowych oraz Opiekunowie Merytoryczni poszczególnych edycji studiów.
WARUNKI UKOŃCZENIA STUDIÓW PODYPLOMOWYCH NA KIERUNKU MENEDŻER DS. HANDLU I INWESTYCJI NA RYNKACH AZJATYCKICH
  • Warunkiem ukończenia studiów jest obecność na zajęciach oraz zaliczenie wszystkich przedmiotów, jakie są przewidziane w programie studiów,
  • Warunki zaliczenia przedmiotów ustalają poszczególni prowadzący. Na pierwszych zajęciach prowadzący przedmiot informuje słuchaczy o warunkach i formie zaliczenia zajęć,
  • Warunkiem ukończenia studiów jest dodatkowo pozytywny wynik z egzaminu organizowanego na zakończenie studiów.
  • Słuchaczowi, który ukończył studia podyplomowe, Uczelnia wystawia Świadectwo Ukończenia Studiów w terminie 30 dni od dnia ukończenia studiów podyplomowych i rozliczenia się z opłat określonych w umowie o studia podyplomowe, zgodnie z wzorem określonym w obowiązujących w tym zakresie przepisach prawa.

OPIEKUN MERYTORYCZNY

Azja to obecnie najbardziej dynamicznie rozwijający się region świata, będący jednocześnie domem dla jednych z największych gospodarek, takich jak Chiny, Japonia, Indie, Korea Południowa, jak również niezwykle szybko rosnącego rynku ASEAN. Wzrastające znaczenie azjatyckich przedsiębiorstw i instytucji jest zauważalnym trendem w coraz większej liczbie sektorów. Dlatego też prowadzenie biznesu w Azji lub współpraca z firmami pochodzącymi z tego regionu, będzie wkrótce – o ile jeszcze nie jest - dla Europejczyków codziennością.

Stwarza to duże możliwości także dla polskich przedsiębiorców, którzy myśląc o współpracy zagranicznej, w obliczu globalnych trendów rynkowych, powinni coraz mocniej zaznaczać swoją obecność w Azji. Jednak, aby wykorzystać swoją szansę, konieczne jest odpowiednie przygotowanie oraz zrozumienie specyficznych regulacji i praktyk biznesowych, które na rynkach azjatyckich w wielu aspektach różnią się od tych, do, których jesteśmy przyzwyczajeni w Europie.

Budowanie tego rodzaju świadomości i kompetencji jest jednym głównych z celów studiów. Dlatego, przygotowany przez nas program to praktyczny i kompleksowy trening, pozwalający zdobyć niezwykle poszukiwaną obecnie na rynku wiedzę dotyczącą inwestowania i handlu w Azji oraz umiejętności dostosowania się do różnorodnych kultur i sposobów myślenia, co w połączeniu z kompetencjami twardymi obejmującymi nabycie wiedzy z zakresu regulacji prawnych, ceł, rozliczeń, aspektów podatkowych, pozwoli znaleźć sposób na wyróżnienie się na rynku i osiągnięcie sukcesu w pracy z krajami azjatyckimi.

W trakcie studiów Słuchacze będą mogli zapoznać się także z doświadczeniami osób i firm, które już z powodzeniem działają na rynkach azjatyckich, co stanowić będzie dodatkową cenną wiedzę pozwalającą na skuteczne rozpoczęcie, bądź rozwijanie działalności w Azji - dr Judyta Latymowicz, Opiekun merytoryczny.

Dr Judyta Latymowicz – orientalistka (specjalizacja Azja Południowa), adwokatka i współzałożycielka polskiej kancelarii prawnej LEGALLY.SMART, w której kieruje praktyką azjatycką i India Desk. Przewodnicząca polskiego oddziału Indian National Association of Legal Professionals (INALP), wyłączna doradczyni na Polskę w zakresie prawa gospodarczego w ramach międzynarodowej organizacji IR Global, przewodnicząca Rady Fundacji Wicci Poland-India oraz autorka programów wspierających przedsiębiorców planujących lub prowadzących biznes w Azji. Zwyciężczyni prestiżowego konkursu dla prawników: Rising Stars. Prawnicy – liderzy jutra 2022, organizowanego przez wydawnictwo Wolters Kluwer Polska.
Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, Wydziału Orientalistycznego Uniwersytetu Warszawskiego, na którym uzyskała stopień magistra oraz doktora (specjalność: Indie i Bangladesz) oraz Europejskiej Akademii Dyplomacji ze specjalizacją: służba zagraniczna. Studia ukończyła z wyróżnieniem. Specjalizuje się w prawie dla biznesu - cywilnym, gospodarczym i handlowym, ze szczególnym uwzględnieniem prawa umów. Łącząc wiedzę akademicką z praktyką adwokacką, pracuje nad projektami międzynarodowymi, w tym koordynuje transakcje z udziałem stron z różnych systemów prawnych i jurysdykcji.

W swojej praktyce zawodowej świadczy kompleksowe, bieżące doradztwo prawne zarówno dla krajowych, jak i międzynarodowych klientów, którzy prowadzą działalność gospodarczą w Polsce i Azji. Regularnie doradza również polskim przedsiębiorcom z różnych branż w zakresie rozpoczynania działalności w Azji Południowej, w szczególności w Indiach oraz przedsiębiorcom zagranicznym planującym lub prowadzącym działalność w Polsce.

WYKŁADOWCY

Kamil Biernat – radca prawny i partner zarządzający w kancelarii Hanglung Law Biernat & Kossacki, będącej ekspertem merytorycznym przedmiotów realizowanych w ramach studiów obejmujących rynek chiński. Redaktor i współautor książki „Biznes po Chińsku”, a także redaktor naczelny bloga prawochinskie.com.pl Specjalizuje się w postępowaniach międzynarodowych, w tym w arbitrażu międzynarodowym, fuzjach i przejęciach, a także w prawie handlu i dystrybucji.  Jego międzynarodowe doświadczenie biznesowe pozwala skutecznie doradzać i uczestniczyć w tworzeniu nowych podmiotów i grup kapitałowych na całym świecie.  Doświadczenie zdobywał w chińskiej renomowanej Kancelarii w działach prawnych międzynarodowych grup kapitałowych, gdzie sprawował funkcję dyrektora działu prawnego. Pełnił także funkcje członka zarządu, prokurenta i członka rady nadzorczej wielu dużych międzynarodowych podmiotów (min. w Vershold Poland Sp. z o. o.), zarówno w Polsce jak i w Chinach.

Karol Czekałowski aplikant radcowski w kancelarii Hanglung Law. Redaktor i współautor książki „Biznes po Chińsku”. Zastępca redaktora naczelnego i autor artykułów na blogu prawochinskie.com.pl Odpowiedzialny za koordynację pracy zespołu, pracującego nad sprawami powiązanymi z Chińską Republiką Ludową. Specjalizuje się w postępowaniach międzynarodowych. Zajmuje się weryfikowaniem podmiotów gospodarczych, pomocą w postępowaniach polsko – chińskich oraz negocjacjach. Na co dzień koordynuje współpracę działu polskiego i zespołu w Szanghaju. Od 2021 r. jest aplikantem radcowskim przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie. Specjalizuje się w chińskim prawie cywilnym i prawie prywatnym międzynarodowym. Od dwóch lat pracuje jako specjalista ds. chińskich w kancelarii Hanglung Law Biernat & Kossacki Spółka Partnerska Radcy Prawnego i Adwokata.

Aleksandra Jaskólskatrenerka i konsultantka z zakresu zarządzania międzykulturowego. CEO w CCIQ, posiada wieloletnie doświadczenie trenerskie w obszarze różnic kulturowych, zarządzania międzykulturowego, komunikacji międzykulturowej oraz zarządzanie ekspatriantami. Doświadczenie praktyczne zdobyła współpracując z partnerami biznesowymi z państw europejskich i azjatyckich. Pracowała między innymi w Indiach, Korei Południowej, Laosie, Iranie oraz Kosowie. Autorka programów szkoleniowych i artykułów na temat różnic kulturowych w biznesie, specjalizuje się kulturze biznesu Polski, Indii i Korei Południowej. Absolwentka Wydziału Studiów Międzynarodowych i Politycznych na Uniwersytecie Jagiellońskim, na kierunku Stosunki Międzynarodowe i Kulturoznawstwo Blisko- i Dalekowschodnie. Doktor nauk społecznych, pracuje na Uniwersytecie Warszawskim, gdzie prowadzi zajęcia i badania z zakresu wpływu kultury na politykę wewnętrzną i zagraniczną państwa, ze szczególnym uwzględnieniem państw azjatyckich. Zaangażowana w projekty międzynarodowe finansowane przez Unię Europejską (Erasmus Munuds, Horizon 2020, Stategic Partnership), które mają na celu promowanie wiedzy na temat sytuacji politycznej i gospodarczej oraz kultury biznesu państw azjatyckich w państwach UE oraz vice versa. Ponadto brała udział w projekcie Centra Studiów nad Polską i Europą Środkową na uniwersytetach azjatyckich, realizowanym w ramach funduszy Ministerstwa Spraw Zagranicznych w ramach Współpraca w dziedzinie dyplomacji publicznej.

Beata Frenkiel – tłumacz przysięgły języka chińskiego i aplikantka radcowska w kancelarii Hanglung Law. Kancelaria jest ekspertem merytorycznym przedmiotów realizowanych w ramach studiów obejmujących rynek chiński. Współautorka książki „Biznes po chińsku”. Ściśle współpracuje z zespołem kancelarii Hanglung Law w Chinach, przeprowadza weryfikacje chińskich podmiotów gospodarczych, a także uczestniczy w postępowaniach polsko-chińskich i negocjacjach. Specjalizuje się w postępowaniach międzynarodowych oraz arbitrażowych, jak również umowach handlowych.  Uczestniczyła w projektach infrastrukturalnych, budowlanych, telekomunikacyjnych, przemysłowych, wystawienniczych i wielu innych. Dzięki długoletniemu praktycznemu i międzynarodowemu doświadczeniu, głębokiemu zrozumieniu obu kultur – chińskiej i polskiej oraz biegłej znajomości języka chińskiego, Beata Frenkiel doskonale radzi sobie w rozwiązywaniu najbardziej zawiłych spraw polsko-chińskich. 

Kamila Ludwikowska trenerka, coach ACC ICF, konsultantka z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, rozwoju kompetencji menedżerskich, społecznych i międzykulturowych. CEO w CCIQ, od 2006 lat rozwija kompetencje menedżerów i specjalistów w kraju i za granicą. Jako coach pracuje indywidualnie z klientami rozwijając ich potencjał w celu maksymalizacji efektywności osobistej i biznesowej. Doświadczenie w prowadzeniu różnych form rozwoju potwierdzone dyplomami renomowanych szkół biznesu i coachingu oraz praktyką w organizacjach. Doświadczenie praktyczne nabyła zarządzając międzynarodowymi zespołami oraz jako konsultant i trener w korporacjach i projektach badawczych wdrażając m.in. kompleksowe programy rozwojowe, systemy zarządzania kompetencjami. Doświadczenie międzynarodowe zdobyła pracując w szczególności w Europie i Indiach, ale również w Korei Południowej, Afryce Południowej, Vietnamie, USA, Kanadzie, Rosji. Ukończyła również staż postdoktorski na Uniwersytecie w Delhi w Indiach. Z wykształcenia magister psychologii oraz doktor nauk o zarządzaniu. Pracuje na Politechnice Wrocławskiej, prowadzi zajęcia i badania naukowe z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, w szczególności z zarządzania różnorodnością i wirtualnymi misjami zagranicznymi. Jest menedżerem projektu badawczego z partnerami międzynarodowymi w obszarze efektywności wirtualnych ekspatów w oparciu o międzynarodowe praktyki zarządzania zasobami ludzkimi oraz projektów współfinansowanych przez Unię Europejską Capacity Building in Higher Education w zakresie doskonalenia jakości nauczania w szkolnictwie wyższym poprzez budowanie centrów kształcenia i doskonalenie kompetencji kadry dydaktycznej w Azji, w szczególności w Indiach, Chinach, Wietnamie

Michał Witkowski na co dzień pełni rolę VP Business Development, w Intralink, firmie zajmującej się doradztwem w zakresie sprzedaży i ekspansji na rynki azjatyckie.  Firma Intralink specjalizuje się w rynkach: koreańskim, japońskim, chińskim, tajwańskim oraz Azji południo-wschodniej. Spędził 12 lat w Korei, gdzie pracował jako Dyrektor Projektu w biurze Intralink w Seulu, opracowując i realizując strategie ekspansji firm w sektorach takich jak: przemysł, energetyka, odnawialne źródła energii oraz oprogramowania dla przedsiębiorstw. Przed dołączeniem do Intralink, 10 lat temu, pełnił funkcję managera w koreańskiej firmie gamingowej. Pracował jako konsultant w Samsung Electronics oraz był menedżerem w koreańskiej firmie podwykonawczej działającej dla LG Electronics. Michał posługuje się biegle językiem koreańskim, angielskim i polskim. Studiował filologię koreańską, etnolingwistykę i stosunki międzynarodowe w Polsce i Korei. Posiada tytuł Executive MBA uzyskany na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz Georgia State University w Atlancie.

Prof. Olga Barbasiewicz jest politolożką i japonistką, specjalizującą się w polityce zagranicznej i gospodarczej Japonii, ze szczególnym uwzględnieniem relacji polsko-japońskich. Jest pomysłodawczynią i współautorką raportu „When Japan Meets Central Europe ” oraz licznych badań dotyczących identyfikacji wyzwań i szans w realizacji międzynarodowych projektów, ze szczególnym uwzględnieniem polsko-japońskiej współpracy w sektorze publicznym i prywatnym.

Jej bogate międzynarodowe doświadczenie zostało wzmocnione przez liczne staże zagraniczne. Wśród nich wyróżnia się rola profesora wizytującego na renomowanym Uniwersytecie Aoyama Gakuin w Tokio, którą pełniła do czerwca 2025 roku. To doświadczenie pozwoliło jej na bezpośrednie poznanie japońskiego środowiska akademickiego i biznesowego.

Profesor Barbasiewicz aktywnie inicjuje porozumienia między uczelniami środkowoeuropejskimi, promując wiedzę o współczesnych relacjach gospodarczych i politycznych między Japonią a Polską. Jej ekspertyza jest również wykorzystywana w sektorze biznesowym, gdzie prowadzi specjalistyczne szkolenia, wspomagając firmy w nawiązywaniu i rozwijaniu efektywnych partnerstw z japońskimi podmiotami. Jej multidyscyplinarne podejście łączy świat nauki z praktyką, czyniąc ją cennym źródłem wiedzy w obszarze polsko-japońskich relacji.

Paweł Szkudlarek – radca prawny, współzałożyciel i partner kancelarii SPS Tax & Law, pierwszy polski licencjonowany prawnik biegle posługujący się językiem koreańskim. Dogłębnie rozumie kulturę biznesową i społeczną Korei Południowej, co przekłada się na skuteczne doradztwo dla koreańskich firm inwestujących w Polsce – zwłaszcza z sektora produkcyjnego i finansowego.

Wspierał ponad 370 koreańskich firm działających w Polsce, uczestniczył w zakładaniu 124 koreańskich spółek zależnych, a także pomógł w uzyskaniu zezwoleń na pracę i pobyt dla ponad 4 900 obywateli Korei Południowej. Brał udział w projektach inwestycyjnych o łącznej wartości przekraczającej 7 miliardów euro.

Absolwent prawa oraz koreanistyki na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu; studiował także na Hankuk University of Foreign Studies w Seulu oraz odbył kursy z zakresu finansów na Yale University i University of Michigan.

Aleksandra Czubak – adwokat, koordynatorka Japan Desk w Kancelarii adwokackiej Kubas Kos Gałkowski. Ekspert zewnętrzny w zakresie rynku japońskiego: aspektów prawnych i strategii inwestycyjnych w ramach Polskich Mostów Technologicznych PAiH oraz dla EU-Japan Centre for Industrial Cooperation. Absolwentka studiów prawniczych UJ, a także studiów dalekowschodnich ze specjalizacją: język japoński, kultura japońska. Doktorantka na Uniwersytecie Jagiellońskim na Wydziale Studiów Międzynarodowych i Politycznych. Prelegentka na licznych konferencjach biznesowych i naukowych w zakresie aspektów związanych z inwestycjami japońskimi oraz specyfiką japońskiego prawa kontraktowego. Od wielu lat wspiera obsługę firm japońskich w Polsce – aspekty prawne, wspieranie rozwoju japońskich inwestycji. Organizatorka seminariów „Invest in Poland”, wydarzeń biznesowych. 2016-2020 Współpraca z Mitsubishi UFJ Research and Consulting Co., Ltd., MURC, Tokio, Japonia. Autorka i założycielka w: www.porando.jp strony przeznaczonej dla japońskich inwestorów w Polsce oraz polskich firm w Japonii, zawierającej informacje i nowości z zakresu japońskiego oraz polskiego prawa (prawno-porównawcze) oraz biznesu.

Khairul Ridhwan bin Zahardin ponad 5 lat zajmuje się wsparciem polskiego eksportu i biznesu w Malezji. Prelegent, panelista i współorganizator różnych wydarzeń promocyjnych w krajach Azji Południowo-Wschodniej. Rozwija wiedzę w zakresie certyfikacji halal oraz globalnego przemysłu halal (w tym w takich krajach jak Malezja, Indonezja, Filipiny czy Brunei). Ukończył studia inżynierskie w Universiti Kuala Lumpur Malaysia-France Institute. Wcześniej pracował m.in. w takich organizacjach jak: Airbus czy SR Technics.

Przemysław Zaręba – od niemal 6,5 roku zawodowo zajmuje się promocją polskiej gospodarki oraz wsparciem ekspansji zagranicznej polskich firm w Azji. Kieruje biurem handlowym Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Kuala Lumpur oraz przez prawie 1,5 roku zajmował się rynkiem indyjskim tworząc podwaliny Agencji w Mumbaju. Z Azją Południowo-Wschodnią związany od 2012 roku. Pracował jako nauczyciel akademicki m.in.w Surabaji (Indonezja) oraz w Rangunie (Mjanma), prowadząc zajęcia na studiach zarządzania biznesem na studiach pierwszego jak i drugiego stopnia. Współorganizator misji handlowych w Malezji, Mjanmie, Indiach i Hong Kongu; prelegent seminariów biznesowych zrealizowanych w Polsce oraz Azji.  Absolwent studiów magisterskich na kierunku Zarządzanie ukończonych na Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Nagrodzony odznaką honorową za zasługi dla rozwoju gospodarki RP przez Ministra Rozwoju i Technologii. 

Bartosz Szaleniec - doradca podatkowy z kilkunastoletnim doświadczeniem w pracy na rzecz polskich i zagranicznych przedsiębiorstw. Na co dzień wspiera firmy prowadzące działalność w Polsce oraz za granicą – szczególnie w Azji Południowej – doradzając w zakresie strukturyzacji działalności, rozliczeń transgranicznych oraz realizacji obowiązków podatkowych. Posiada bogate doświadczenie we współpracy z podmiotami z sektora usługowego, produkcyjnego i IT, prowadząc liczne projekty z zakresu planowania podatkowego i minimalizacji ryzyk podatkowych.

Absolwent studiów prawniczych na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. Doświadczenie zdobywał w renomowanych polskich i międzynarodowych kancelariach prawnych oraz jako prawnik in-house w spółkach należących do największych grup kapitałowych w Polsce, działających w sektorze energetycznym.

Marek Kądzielski tłumacz przysięgły języka angielskiego i wykładowca akademicki. Współautor książki pt. „Biznes po chińsku”. Z wykształcenia filozof, religioznawca, tłumacz, ekonomista, politolog i prawnik. Członek Polskiego Towarzystwa Geopolitycznego i Polskiego Towarzystwa Geostrategicznego. Przetłumaczył na język polski Władzę Bernarda Russella stanowiącą jedno z podstawowych dzieł zachodniej geopolityki. Interesuje się rozwojem cywilizacyjnym Chin w kontekście ich zderzenia ze światem amerykańskim oraz państwem-miastem Singapur jako fenomenem politycznym, społecznym i gospodarczym. Prowadził wykłady dotyczące specyfiki cywilizacji Chin oraz jej potencjalnego zderzenia z USA, koncepcji geopolitycznych Aleksandra Dugina i ich wpływu na rosyjską politykę zagraniczną.

Łukasz Kossacki-Lytwynadwokat, współwłaściciel kancelarii Hanglung Law Biernat&Kossacki sp. radcy prawnego i adwokata z siedzibą w Warszawie, specjalizującej się w obsłudze prawnej związanej z obrotem gospodarczym z Chinami. Kancelaria jest ekspertem merytorycznym przedmiotów realizowanych w ramach studiów obejmujących rynek chiński.

Adwokat dr Łukasz Kossacki-Lytwyn posiada wieloletnie doświadczenie w controlingu dużych przedsiębiorstw zdobyte jako przewodniczący rad nadzorczych spółek prawa handlowego. Doradza w zakresie prawa skarbowego oraz tzw. white collar crime. Brał z powodzeniem udział w obsłudze prawnej największych polskich przedsiębiorstw. Z powodzeniem reprezentował swoich klientów przed Sądem Najwyższym i Naczelnym Sądem Administracyjnym. Specjalizuje się w obsłudze korporacyjnej związanej z prawem inwestycyjnym, e-commerce oraz innymi zagadnieniami prawnymi na pograniczu nauki i przemysłu (także w zakresie wdrożenia do obrotu produktów medycznych).  Od 2019 roku przewodniczący Rady Nadzorczej Małopolskiego Regionalnego Funduszu Poręczeniowego w Krakowie. Jest m.in. współautorem dwóch popularnych komentarzy prawnych wydanych przez Rzeczpospolitą i Dziennik Gazetę Prawną. Jego pasją jest historia, w szczególności historia stosunków społecznych i gospodarczych. W tym zakresie posiada stopień doktora nauk humanistycznych. Angażuje się, także w życie lokalnej społeczności pełniąc funkcję radnego Rady Miejskiej w Wojniczu, społecznego doradcy Prezydenta Miasta Tarnowa do spraw aglomeracji oraz wiceprzewodniczącego Zgromadzenia Związku Międzygminnego do spraw kanalizacji i wodociągów w Brzesku.

dr Krzysztof M. Zalewski – prezes Zarządu Instytutu Boyma. Ekspert ds. polityki zagranicznej i gospodarki Indii. Publikuje regularnie w „Forbes Polska”, „Rzeczpospolitej oraz innych renomowanych portalach gospodarczych. W ramach „Nowej Konfederacji” autor cykli „Z centrum świata” oraz „Niezbędnik Zagraniczny”. Pracował wcześniej w Agencji Praw Podstawowych Unii Europejskiej (2014-2016), w Biurze Spraw Zagranicznych Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej (2010-2014), w Kancelarii Sejmu (2009-2010) i w Ośrodku Studiów Wschodnich w Warszawie (2009). Stypendysta Bucerius Summer School on Global Governance (2012) oraz Marshal Memorial Fellowship (2011).

INFORMACJA O AUTORZE I PARTNERZE KIERUNKU

LEGALLY.SMART – nowoczesna kancelaria prawna z siedzibą w Warszawie, w której jedną z wiodących specjalizacji jest praktyka azjatycka, w tym India Desk, w ramach której kompleksowo wspierani są przedsiębiorcy zamierzający rozpocząć lub prowadzący działalność na Subkontynencie Indyjskim. Kancelaria posiada specjalistyczną wiedzę na temat rynku Azji Południowej, rozumie lokalne uwarunkowania i różnice kulturowe oraz współprace z prestiżowymi kancelariami prawnymi i innymi podmiotami wspierającymi biznes w regionie.

Dlatego jako jedna z nielicznych kancelarii, mając praktyczne doświadczenie w pracy dla polskich firm w Azji, oferuje kompleksowe, specjalistyczne doradztwo dla polsko-południowoazjatyckich projektów biznesowych (głównie w Indiach, Bangladeszu), dostosowane do indywidualnych potrzeb każdego z Klientów.

FAQ - Najczęściej zadawane pytania

Od kiedy i do kiedy trwa rekrutacja na studia podyplomowe?

Rekrutacja na studia podyplomowe trwa od 2 czerwca do 30 września 2025 r. W trakcie trwania procesu rekrutacji, na stronie Uczelni pojawiają się komunikaty dot. zakończenia lub przedłużenia rekrutacji na poszczególnych kierunkach studiów podyplomowych.

Ile osób liczy grupa zajęciowa?

Grupa zajęciowa liczy minimum 15 osób.

Jakie są ceny czesnego oraz opłaty rekrutacyjnej?

Czesne za studia oraz wysokość opłaty rekrutacyjnej znajdują Państwo w podzakładce OPŁATY

Do kiedy należy uiścić opłatę rekrutacyjną oraz opłaty za czesne?

Opłatę rekrutacyjną należy uiścić w ciągu 7 dni od momentu rejestracji na studia. Terminy opłat czesnego znajdują się w umowie między Słuchaczem a Uczelnią. Umowę można pobrać z Internetowego Systemu Rekrutacji Kandydatów (IRK).

Jakie dokumenty rekrutacyjne i do kiedy należy dostarczyć?

Wykaz niezbędnych w procesie rekrutacji dokumentów znajduje się w podzakładce ZASADY REKRUTACJI

Dokumenty należy dostarczyć w ciągu 7 dni od rejestracji w systemie IRK.

Jaka jest forma zaliczenia studiów podyplomowych?

Studia podyplomowe na kierunku Zarządzenie bezpieczeństwem i analiza ryzyka w transporcie kolejowym kończą się egzaminem końcowym organizowanym w drugim semestrze studiów.

W jakiej formie będą prowadzone zajęcia?

Zajęcia prowadzone są w formie hybrydowej tj. około 60 % zajęć jest realizowanych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, co umożliwia prowadzenie zajęć przez ekspertów i praktyków mieszkających na co dzień w Azji.

Kiedy i gdzie będzie dostępny harmonogram zajazdów?

Harmonogram zjazdów dostępny jest w podzakładce HARMONOGRAM ZJAZDÓW po rozpoczęciu rekrutacji na studia. Na przełomie września i października, w tym samym miejscu zamieszczamy również harmonogramy zajęć na semestr zimowy.

Centrum studiów podyplomowych

tel. (22) 262 88 55,

podyplomowe@uth.edu.pl

Zapisz się!