Przejdź do treści
Zapisz się na Indywidualne Dni Otwarte UTH
Tytuł, który uzyskasz: magister na kierunku Zarządzanie
Typ studiów i czas trwania: niestacjonarne (4 semestry)

Business Marketing Management II stopnia

Studia II stopnia na specjalności Business Marketing Management to skuteczny krok do zwiększenia użyteczności Twoich kompetencji na rynku pracy oraz wyznaczenia ścieżki zawodowej, której konwersją będzie sukces zawodowy.

Branża marketingowa jest dynamiczna i stale się rozwija. Jeśli chcesz pogłębić swoją wiedzę na temat najnowszych trendów w tej dziedzinie, ale jednocześnie przygotować się do zarządzania koncepcjami i procesami marketingowymi, studia magisterskie na specjalności Business Marketing Management są właśnie tym, czego szukasz.

Na studiach II stopnia nauczysz się, jak być widocznym i jak tworzyć komunikację, która będzie decydować o sukcesie firmy, a także Twoim. Studia przygotują Cię do wykorzystania możliwości, jakie daje współczesny marketing. Jako absolwent będzie gotowy nie tylko na prowadzenie określonych działań promocyjnych, ale równocześnie na projektowanie i realizację długotrwałych strategii, jak i przeprowadzanie procesów digitalizacji w przedsiębiorstwach i instytucjach.

Sprawdź, jak wyglądają studia magisterskie na specjalności Business Marketing Management.

Strategia na perspektywy zawodowe

Wpisz swoje zainteresowania i sprawdź, kim możesz zostać po studiach na specjalności: Business Marketing Management.


Myślę o Twojej karierze... Daj mi kilka sekund

Czego nauczysz się, wybierając specjalność Business Marketing Management II stopnia?

Na studiach magisterskich z zarządzania marketingowego zdobędziesz wiedzę z zakresu brandingu i komunikacji, poznasz także narzędzia do analizowania działań konsumentów. Specjalistycznie przygotowany materiał skoncentrowany jest na aktualnych instrumentach oraz sposobach opracowywania najlepszych strategii związanych z marketingiem. W czasie nauki dowiesz się, jak przeprowadzać badania rynkowe dla różnych grup docelowych, jak tworzyć scenariusze i wizje marketingowe oraz jak umiejętnie zarządzać projektami. Ponadto poznasz nowoczesne narzędzia służące promocji, takie jak pozycjonowanie, reklama w Google, reklama w mediach społecznościowych, marketing automation i wiele więcej. Wszystko to, abyś miał wyczerpującą wiedzę, która pozwoli Ci zarządzać marketingiem firm.

Treści zawarte w programie studiów są na bieżąco aktualizowane. Podczas wykładów wykorzystywane są studia przypadków, aby materiał był dla Ciebie jak najbardziej praktyczny. Podczas wizyt studyjnych i praktyk nauczysz się, jak na co dzień stosować wiedzę teoretyczną. Po zakończeniu studiów zdobędziesz umiejętności:

  • opracowywania i realizowania działań reklamowo-marketingowych,
  • praktycznego wykorzystywania najnowszych narzędzi z zakresu marketingu,
  • konstruowania materiałów prasowych dla mediów, udzielania wywiadów oraz utrzymywania kontaktu z grupami opiniotwórczymi,
  • planowania skutecznych strategii marketingowych z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi.

Studia II stopnia na specjalności Business Marketing Management realizowane są na Wydziale Zarządzania i Logistyki na kierunku Zarządzanie.

Partnerzy specjalności Business Marketing Management II stopnia

Specjalność taka jak Business Marketing Management cechuje się wybitnie praktycznym charakterem. Właśnie dlatego w proces przygotowania programu nauczania zaangażowaliśmy partnerów, którzy na co dzień zajmują się kwestiami związanymi z zarządzaniem marketingiem i biznesem.

Specjalność realizowana jest we współpracy z agencją e-marketingową i e-commerce Ideo Force Sp. z o.o. Dzięki tej współpracy, podczas nauki będziesz mieć możliwość zapoznania się z aktualną wiedzą i narzędziami, które wykorzystywane są przez specjalistów w tej branży. Zyskasz więc dostęp do najświeższych informacji z zakresu pozycjonowania stron, performance marketingu, social mediów czy user experience. Wiedza tego rodzaju pozwoli Ci strategicznie podchodzić do procesów biznesowych.

Studia magisterskie Business Marketing Management

Podczas studiów magisterskich na specjalności Business Marketing Management zdobędziesz wiedzę z zakresu zarządzania i marketingu w relacji pomiędzy firmą a jej otoczeniem. Specjalistycznie dobrany program zapewni Ci zarówno wiedzę biznesową, jak i konkretne know-how w zakresie marketingu w nowoczesnym biznesie.

Zajęcia są zorganizowane w ten sposób, aby poza konieczną wiedzą teoretyczną, dotyczącą choćby analizy zachowań grupy docelowej, metod zarządzania procesami marketingowymi itd., nauczyć Cię również umiejętności praktycznych – szczególnie tych związanych z konkretnymi działaniami promocyjnymi wykorzystywanymi współcześnie przez firmy i agencje. Postulatowi integracji wiedzy teoretycznej i praktycznych umiejętności oraz znajomości narzędzi odpowiada przygotowany z partnerami biznesowymi zestaw przedmiotów.

Wybrane przedmioty realizowane w ramach studiów magisterskich Business Marketing Management

Magisterskie studia marketingowe realizowane są na kierunku Zarządzanie. Oznacza to, że poza ogólną wiedzą dotyczącą kierowania procesami i projektami, będziesz uczestniczyć w szeregu ściśle specjalistycznych przedmiotów poświęconych właśnie różnym aspektom marketingu.

Nowe umiejętności zdobędziesz na przedmiotach takich jak między innymi:

  • marketing na rynku instytucjonalnym w praktyce,
  • zarządzanie strategiczne,
  • marketing międzynarodowy,
  • zarządzanie finansami,
  • zarządzanie sprzedażą,
  • radzenie sobie ze stresem.

Tematy realizowane w ramach tej specjalności mogą ulec zmianie, ponieważ są one na bieżąco dostosowywane do potrzeb rynku pracy. Na studiach II stopnia dowiesz się, jak opracowywać koncepcje marketingowe, a także jak dopasować do nich kanały sprzedażowe. Nasi  wykładowcy nauczą Cię także, jak odpowiedzialnie wykorzystywać dostępny budżet reklamowy oraz jak radzić sobie w trudnych sytuacjach biznesowych.

Perspektywy po studiach

Po ukończeniu studiów z zakresu zarządzania i marketingu w biznesie otrzymasz tytuł magistra Zarządzania oraz szansę na atrakcyjną pracę zarówno w kraju, jak i za granicą. Będziesz mógł pracować m.in. w biznesie jako specjalista ds. zarządzania marketingiem, w agencjach reklamowych, marketingowych i PR, firmach doradczych w zakresie zarządzania, instytutach badań rynkowych oraz firmach z sektora e-commerce.

W dobie powszechnego szumu medialnego i zwiększającej się konkurencyjności rynku, każda firma i instytucja potrzebuje dobrze skrojonych i celowych działań marketingowych. Dzięki wiedzy z zakresu zarządzania oraz znajomości narzędzi i technik marketingowych, których nauczysz się podczas studiów na UTH, świetnie odnajdziesz się jako specjalista w tych dziedzinach.

Jako absolwent możesz objąć stanowiska takie jak między innymi:

  • kierownik ds. marketingu,
  • kierownik ds. digitalizacji biznesu,
  • doradca personalny,
  • kierownik sprzedaży,
  • kierownik produktu,
  • kierownik PR,
  • kierownik projektów marketingowych,
  • kierownik ds. wizerunku i komunikacji marki, produktu lub usługi.

Jeśli natomiast zdecydujesz się działać na własny rachunek i otworzysz swój biznes, wiedza z zakresu marketingu pomoże Ci w przyspieszeniu jego wzrostu.

FAQ

Czy studia marketingowe są dla mnie odpowiednie?

Marketing ma wiele specjalizacji. To rozległa dziedzina, w której skład wchodzą sektory, takie jak pozycjonowanie, reklama płatna, social media, badania użyteczności (UX), grafika i kreacja, strategie marketingowe, content marketing, web developing i wiele więcej. To, który z tych obszarów będzie Cię szczególnie interesował, zależy wyłącznie od Ciebie. Przewagą specjalności jest jej duża elastyczność. Na studiach magisterskich Business Marketing Management odnajdą się zarówno osoby, które posiadają umysł analityczny – dziedziny takie jak analityka internetowa, badania jakościowe i  ilościowe, badanie ścieżki użytkownika itd., jak i osoby o kompetencjach miękkich czy kreatywnych – tworzenie koncepcji reklamowych i długofalowych strategii, budowanie sloganów marketingowych itd.

Jeśli natomiast Twoją zdolnością jest porywanie tłumów i przewodzenie innym, świetnie sprawdzisz się w roli osoby wyznaczającej kierunki działania, określającej priorytety i kierującej zespołami odpowiedzialnymi za marketing w firmie. Tak jak widzisz, wszystko zależy od Ciebie.

Czy mogę studiować na tej specjalności bez wcześniejszego przygotowania?

Po ukończeniu studiów I stopnia na innym kierunku możesz kontynuować naukę na specjalności Business Marketing Management. Oczywiście dobrze jest mieć podstawową wiedzę z zakresu marketingu  i znać podstawowe pojęcia, ponieważ pierwsze semestry mogą być dla Ciebie trudniejsze. Jednak jeśli na początku przyłożysz się do nauki, z pewnością szybko nadrobisz wszystkie zaległości. Możesz także liczyć na pomoc kolegów i wykładowców. Poza tym, w marketingu najważniejsze jest zdobywanie doświadczenia, nauka na przykładach i tak zwane praktyczne know-how, którego nauczysz się w czasie czterech ciekawych semestrów.

Jakie umiejętności powinien mieć dobry kierownik ds. marketingu?

Oprócz dobrego wykształcenia najważniejsze na tym stanowisku są umiejętności miękkie. Jeśli pracujesz dla różnych klientów, istotna jest umiejętna komunikacja, dzięki której wspólnie znajdziecie optymalne, indywidualne rozwiązania marketingowe. Gdy kierujesz zespołem, powinieneś z kolei posiadać umiejętności przywódcze i rozwiniętą empatię.

Ponadto marketing i zarządzanie to dynamicznie rozwijające się dziedziny. Ciągle pojawiają się nowe narzędzia, koncepcje i metodyki. Stąd też, wiążąc przyszłość z tą dziedziną, musisz być gotowy na ciągłe poszerzanie swojej wiedzy. Szybko przekonasz się jednak, że zapewnia to dużą satysfakcję i przeciwdziała wypaleniu zawodowemu i znudzeniu.

Pamiętaj również, że marketing to globalna branża. Te same metody i narzędzia wykorzystywane są na całym świecie. Otwiera to przed Tobą szerokie drzwi do kariery i wymiany doświadczeń. Choćby z tych powodów powinieneś przyłożyć się do nauki języków obcych. Odpowiednie propozycje znajdziesz oczywiście w siatce przedmiotów.

 

Rynek potrzebuje specjalistów posiadających odpowiednie kompetencje i spełniających kluczowe wymagania w obszarze zarządzania marketingiem. Po studiach II stopnia na specjalności Business Marketing Management staniesz się jednym z nich. Jeśli chcesz objąć w przyszłości rolę specjalisty ds.  marketingu lub kierować całym zespołem specjalistów, zapraszamy Cię na naszą specjalność. Dzięki niej zwiększysz swoje szanse na znalezienie pracy i rozwój kariery pełnej sukcesów w dynamicznym środowisku marketingowym.

REKRUTACJA Agnieszka Bliszczak

Agnieszka Bliszczak

tel. (22) 262 88 88,

rekrutacja@uth.edu.pl

Zapisz się!