Przejdź do treści
Tytuł, który uzyskasz: licencjat na kierunku Zarządzanie
Typ studiów i czas trwania: stacjonarne (6 semestrów) i niestacjonarne (6 semestrów)

Social media & digital marketing – studia I stopnia w języku polskim (nowość)

W social mediach czujesz się jak ryba w wodzie? Śledzisz nowinki z szybko zmieniającego się rynku nowych technologii? Swoje życie zawodowe wiążesz z mediami cyfrowymi i marketingiem, a słowo „Instagram” otwiera w Twojej głowie niepochamowane pokłady kreatywności? Jesteś otwarty, a Internet nie ma przed Tobą tajemnic? Jeśli na pytania odpowiedziałeś twierdząco, nowa specjalność Social media & digital marketing jest dla Ciebie!

W odpowiedzi na dynamicznie zmieniający się rynek pracy, Wydział Zarządzania i Logistyki wprowadził nową specjalność na kierunku Zarządzanie.

Dlaczego warto wybrać specjalność Social media & digital marketing?

Specjalność Social media & digital marketing została stworzona z myślą o osobach, które już w trakcie studiów, poza wiedzą teoretyczną, chcą rozwijać swoje umiejętności praktyczne pod okiem najlepszych specjalistów z branży digital marketingu, PR-u i mediów społecznościowych.

Podczas studiów dowiesz się jak:

  • efektywnie współpracować z influencerami,
  • od A do Z przeprowadzić skuteczną kampanię w social media,
  • dobierać narzędzia i kanały działań marketingowych w zależności od celów marki,
  • analizować wyniki prowadzonych działań marketingowych za pomocą specjalistycznych narzędzi,
  • rozwijać swoją markę osobistą w Internecie,
  • wygląda praca w agencji PR, e-marketingowej, reklamowej,
  • pisać, aby przyciągnąć uwagę nawet najbardziej wymagających odbiorów,
  • jak i czym porwać/ jak zdobyć uwagę Gen Z w przestrzeni online?

Komunikacja marketingowa zmieniła się diametralnie w ciągu ostatnich 20 lat, a rozwój marketingu internetowego jest cały czas dynamiczny. Należy pamiętać, że Google rozpoczęło swoją działalność w 1998 roku. Na początku XXI wieku w strategiach marketingowych przedsiębiorstw kluczowymi aspektami nie były media społecznościowe czy SEO. Obecnie budowanie wizerunku marki w Internecie poprzez odpowiednio opracowane strategie jest nieodłącznym działaniem w obszarze strategicznego planowania marketingowego nowoczesnych przedsiębiorstw. Wynika to ze stale rosnącej konkurencji i dążenia przedsiębiorstw do uzyskania przewagi konkurencyjnej.

Ponadto marketing internetowy pozwala markom globalnym rozwijać się o wiele szybciej i efektywniej dzięki możliwości dostosowania komunikacji marketingowej do określonych grup odbiorców. Możliwa jest adaptacja przekazów marketingowych i szybkie dostarczanie treści do obecnych czy też potencjalnych klientów.

Czego nauczysz się na specjalności Social media & digital marketing?

Program studiów Social media & digital marketing został przygotowany w sposób praktyczny i odzwierciedla potrzeby rynku pracy. Uczęszczając na zajęcia w UTH, poznasz między innymi takie zagadnienia jak:

  • Panel reklamowy Facebook ads oraz panele reklamowe innych portali społecznościowych,
  • Zasady tworzenia reklam na Facebooku, Instagramie, Messengerze, sieci reklamowej Facebooka,
  • Analityka kampanii w social mediach po stronie panelu reklamowego oraz po stronie ruchu w witrynie internetowej (narzędzie Google Analytics),
  • Zasady współpracy z influencerami i ich doboru,
  • Podstawy przygotowania treści do mediów społecznościowych, w tym treści wideo,
  • Narzędzia wykorzystywane podczas analizy konkurencji w social mediach, np. Sotrender, NapoleonCat,
  • Podstawy automatyzacji w mediach społecznościowych,
  • Narzędzia wykorzystywane do analizy zainteresowań grup odbiorców, np. Semstorm, answerthepublic.com,
  • Wiele więcej.

Wybrane przedmioty realizowane na specjalności Social media & digital marketing

Oto niektóre przedmioty, z którymi spotkasz się na specjalności:

  • Marketing internetowy,
  • Strategie marketingowe,
  • Narzędzia i techniki tworzenia treści,
  • Media społecznościowe,
  • Współczesny marketing,
  • Planowanie skutecznej kampanii medialnej.

Studia na kierunku Zarządzanie I stopnia na specjalności Social media & digital marketing trwają 6 semestrów i dostępne są w trybie stacjonarnym i niestacjonarnym. Zajęcia odbywają się w Warszawie na dobrze wyposażonym Wydziale Zarządzania i Logistyki.

Partner specjalności Social media & digital marketing

Specjalność Social media & digital marketing realizowana jest w UTH we współpracy z agencją e-marketingową i e-commerce Ideo Force. Kilkunastoletnia obecność Ideo Force w branży marketingu internetowego jest gwarantem otrzymania wiedzy z perspektywy doświadczenia kadry zarządzającej. To także dostęp do najciekawszych case study i nauka na konkretnych kampaniach i narzędziach marketingowych, dzięki czemu nasi absolwenci są gotowi, aby swoją wiedzę wykorzystywać w praktyce. Program studiów to unikalne połączenie wiedzy i praktycznych umiejętności dzięki współpracy z agencją, która:

  • posiada certyfikaty potwierdzające kompetencje, np. Google Premier Partner, Meta Business Partner, Criteo Partner,
  • należy do największych organizacji zrzeszających podmioty zajmujące się e-marketingiem, np. IAB Polska, e-Izba oraz współuczestniczy w największych programach marketingowych np. mBank Cyfrowe Rewolucje,
  • prowadziła kampanie e-marketingowe dla marek takich jak: DHL, Lewiatan, Tauron, Warta, Eva Minge, Kronospan, Provident, Cobi, Black Red White.

Perspektywy po studiach

Planujesz w przyszłości swoją karierę zawodową w działach marketingu i chcesz specjalizować się w marketingu internetowym? Jeśli tak, to specjalność przygotowuje Cię do pracy w działach marketingu, agencjach marketingowych, agencjach reklamowych jako m.in.:

  • specjalista ds. marketingu internetowego,
  • specjalista ds. reklamy w mediach społecznościowych,
  • Brand Manager,
  • specjalista ds. mediów społecznościowych,
  • copywriter,
  • specjalista ds. e-PR.

Kształcenie w stolicy to nie tylko gwarancja wielu interesujących wydarzeń, ale również dostęp do najlepszych i najbardziej doświadczonych specjalistów z zakresu zarządzania i marketingu, którzy pracują dla największych firm i organizacji, a u nas dzielą się swoją wiedzą ze studentami.

Jeśli uznasz, że chcesz związać swoją przyszłość z marketingiem internetowym, ta specjalność jest dla Ciebie!

FAQ

Jak zostać social media managerem?

Dobry specjalista od mediów społecznościowych to osoba, której kompetencje znacznie wykraczają poza prostą publikację postów. Pracując na tym stanowisku, powinieneś potrafić przeprowadzić analizę potrzeb i zainteresowań grupy docelowej, stworzyć treści, które na te potrzeby odpowiedzą i zadbać o to, aby komunikat dotarł do adresatów, np. za pomocą reklamy. Stąd też proces przygotowania do objęcia stanowiska social media managera jest złożony i wielopłaszczyznowy.

Przede wszystkim istotne są umiejętności praktyczne, znajomość narzędzi i trendów marketingowych oraz kompetencje miękkie. Program studiów specjalności Social media & digital marketing został przygotowany w ten sposób, aby zapewnić absolwentom konkretne umiejętności. Stąd też na naszych zajęciach poznasz panele reklamowe platform społecznościowych, narzędzia do monitoringu sieci i analizy konkurencji, dowiesz się, w jaki sposób użytkownicy Internetu konsumują treści i wiele więcej. A wszystko to, abyś był gotowy do realizacji swoich pierwszych zadań w zakresie social media marketingu.

Równie ważna jest nauka na konkretnych case’ach, dzięki którym poznasz realia rynku i jego uwarunkowania oraz będziesz na bieżąco z trendami komunikacyjnymi.

Studia z social media i digital marketingu – na co zwracać uwagę?

Na rynku dostępna jest bogata oferta studiów i szkoleń związanych z social media i digital marketingiem. Nie wszystkie jednak są warte uwagi. Poszukując studiów w tym zakresie, zwróć przede wszystkim uwagę na przedmioty, które widnieją w planie studiów. Powinny mieć jak najbardziej praktyczny charakter tak, abyś po zakończeniu kształcenia był gotowy do realizacji zadań z tego obszaru. Ponadto zawsze weryfikuj partnerstwa uczelni. Social media i digital marketing to obszar, który dynamicznie się rozwija. Jedynie te studia, których program powstaje ściśle we współpracy z podmiotami działającymi w branży, dają gwarancję odpowiedniego poziomu wiedzy i aktualności zagadnień.

Social media manager – gdzie studiować?

Nie gdzie, ale z kim – tak powinno brzmieć odpowiednio postawione pytanie w tej kwestii. Należy wybierać przede wszystkim te studia, które zapewnią Ci praktyczne umiejętności. Podczas weryfikacji programu kształcenia zwracaj uwagę na oferowane przedmioty, powiązania Uczelni z rynkiem pracy i partnerstwa z biznesem.

REKRUTACJA Agnieszka Bliszczak

Agnieszka Bliszczak

tel. (22) 262 88 88,

rekrutacja@uth.edu.pl

Zapisz się!