Przejdź do treści
Tytuł, który uzyskasz: licencjat na kierunku Zarządzanie
Typ studiów i czas trwania: stacjonarne (6 semestrów) i niestacjonarne (6 semestrów)

Psychologia w biznesie – studia I stopnia

Podejmij decyzję z głową i zyskaj komfort psychiczny płynący z podjęcia studiów, które zapewniają solidne wykształcenie i dobry start na rynku pracy. Studia licencjackie na specjalności psychologia w biznesie realizowane są w ramach kierunku Zarządzanie i kierowane do tych, którzy chcą poznać tajniki ludzkiego mózgu w celu lepszej i wnikliwszej odpowiedzi na potrzeby konsumentów i bardziej trafnego kształtowania decyzji biznesowych.

Komunikaty marketingowe, planowanie strategii produktowej, samodoskonalenie – to obszary, w których psychologia sprawdza się wyśmienicie. Daje przy tym potężne narzędzia do badania, rozumienia i kształtowania rzeczywistości. Jeśli będziesz w stanie rozpoznawać wzorce zachowań i będziesz wiedzieć, jak reagować na nie w danej sytuacji, możesz wpływać na ludzi – ich decyzje i wybory. To ludzie tworzą biznes, dlatego opanowanie tej sztuki będzie miało realny wpływ na kształtowanie wyników przedsięwzięć, których celem jest rozwój i zysk.

Czego nauczysz się wybierając specjalność psychologia w biznesie?

Specjalność psychologia w biznesie na kierunku Zarządzanie kierujemy do osób zainteresowanych psychologicznymi i kognitywnymi mechanizmami podejmowania decyzji biznesowych oraz kwestiami związanymi z wpływem na decyzje zakupowe klientów. Na studiach o tej specjalności odnajdą się Ci, którzy dobrze czują się w roli liderów i osób wyznaczających kierunki rozwoju, mają zacięcie biznesowe, ale również interesują się kwestiami związanymi z człowiekiem, kulturą i społeczeństwem.

Studia psychologia w biznesie I stopnia zapewnią Ci:

  • umiejętność wyjaśniania przyczyn i przebiegu zjawisk społecznych o podłożu psychologicznym,
  • umiejętność wykorzystywania wiedzy dotyczącej zjawisk społecznych i psychologicznych do podejmowania trafnych decyzji biznesowych,
  • umiejętność kreowania produktów i strategii promocyjnych, które uwzględniają podłoże psychologiczne grupy docelowej, do której te produkty są kierowane,
  • umiejętność optymalizacji procesów biznesowych i komunikacyjnych z uwagi na społeczne i psychologiczne potrzeby oraz charakterystykę grup docelowych,
  • umiejętność identyfikowania psychologicznych procesów i mechanizmów wykorzystywanych w przekazach reklamowych,
  • wiedzę na temat technik i zachowań przydatnych do zarządzania marketingowego w przedsiębiorstwie.

To tylko część z umiejętności, które nabędziesz podczas studiów na tej specjalności, a które zapewnią Ci szersze i pogłębione spojrzenie na mechanizmy biznesowe, a co za tym idzie, zapewnią Ci możliwość skalowania i optymalizacji procesów prowadzących do realizacji celów.

Jeśli wymienione umiejętności pokrywają się z Twoimi oczekiwaniami, jesteś we właściwym miejscu. Wprowadzimy Cię w tajniki psychologii w biznesie, tak abyś w przyszłości mógł być skutecznym menedżerem, analitykiem bądź negocjatorem.

Psychologia w biznesie studia I stopnia

Studiując psychologię w biznesie na UTH, masz możliwość wyboru kształcenia stacjonarnego lub niestacjonarnego (zaocznego). Studia I stopnia trwają 6 semestrów i kończą się uzyskaniem tytułu zawodowego licencjata.

Na zajęciach spotkasz zarówno wybitnych naukowców, jak i praktyków, którzy każdego dnia odpowiadają za podejmowanie strategicznych decyzji dotyczących rozwoju przedsiębiorstw i organizacji.

Jednym z nich jest Łukasz Polikowski, autor popularnego na YouTube kanału pod tytułem Człowiek Absurdalny, na którym dzieli się swoją wiedzą i przemyśleniami dotyczącymi złożonej natury człowieka i podejmowanych przez niego decyzji. Łukasza Polikowskiego spotkasz w roli wykładowcy na zajęciach związanych z umiejętnością wykorzystywania psychologii w kształtowaniu otoczenia biznesowego. Jeśli natomiast nie chcesz czekać, odwiedź Jego kanał i przekonaj się już dziś, jak mogą wyglądać pełne pasji zajęcia w UTH.

To jednak nie wszystko. Studiując w UTH, masz możliwość uczestniczenia w licznych warsztatach rozwijających kompetencje miękkie czy kształcących umiejętności podejmowania trafnych decyzji zawodowych.

Wybrane przedmioty realizowane w ramach specjalności psychologia w biznesie

Już pobieżne zwrócenie uwagi na nazwę specjalności pozwala dojść do wniosku, że masz do czynienia z dziedziną wiedzy, która łączy kilka obszarów merytorycznych. Psychologia w biznesie wpisuje się w tym sensie w koncepcję holistycznego kształcenia, które sięga po narzędzia właściwe dla różnych dziedzin, aby wyposażyć studenta w kompletny i wyczerpujący zestaw umiejętności pozwalający osiągnąć założone cele biznesowe.

Charakterystyka specjalności ma również odbicie w programie kształcenia i realizowanych w ramach niego przedmiotach, które spotkasz na swoich studiach. W ramach specjalności psychologia w biznesie opracowaliśmy program nauczania, dzięki któremu pewnie wkroczysz na rynek pracy, ale i będziesz mógł kontynuować edukację. Wnikliwie przeanalizowaliśmy sytuację, ale nie ustajemy w reagowaniu na zmiany. Dlatego jeśli uznamy, że dany przedmiot warto zastąpić innym, przeorganizujemy program, by odpowiadał na potrzeby absolwentów. Przedmioty, z jakimi spotkasz się podczas studiowania psychologii biznesu to między innymi:

  • rola menedżera w zarządzaniu przedsiębiorstwem,
  • psychologia menedżera,
  • analiza krytycznych przypadków,
  • zarządzanie zmianą,
  • psychologia organizacji i pracy,
  • psychologia reklamy,
  • podejmowanie decyzji i ryzyko,
  • warsztaty umiejętności psychologicznych,
  • zachowania organizacyjne,
  • postępowanie konsumenta na rynku.

Pamiętaj również, że specjalność realizowana jest w ramach kierunku Zarządzanie, co sprawia, że poza specjalistycznymi zagadnieniami z zakresu psychologicznego podłoża funkcjonowania biznesu i sprzedaży, zdobędziesz również ogólną wiedzę dotyczącą kierowania zespołami, wyznaczania celów czy metod promocji – jednym słowem otrzymasz kompleksowe wykształcenie, które pozwoli Ci na rozpoczęcie pracy w charakterze specjalisty skupiającego się na rozwoju i zarządzaniu firmami i organizacjami.

Ponadto przypominamy, że jednym z wykładowców na specjalności psychologia w biznesie jest Łukasz Polikowski, autor i twórca kanału na YouTube Człowiek Absurdalny, na którym już teraz możesz doświadczyć, z jakimi pełnymi pasji i inspirującymi mistrzami będziesz obcować podczas studiów w UTH.

Perspektywy po studiach

Wiedzę, umiejętności i kompetycje społeczne wykorzystasz zarówno we własnej działalności gospodarczej, jak i pracy na rzecz organizacji prywatnych i publicznych. Po zakończeniu studiów o specjalności psychologia w biznesie odnajdziesz się na stanowisku menedżera, w pracy psychologa biznesu, trenera biznesu, nauczyciela, specjalisty sprzedaży, przedstawiciela handlowego, mediatora, a także na stanowiskach związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi, np. rekrutera. Znajomość mechanizmów ludzkiej psychiki pozwoli Ci realizować się w mediach oraz agencjach marketingowych, reklamowych i public relations na stanowiskach takich, jak np. product manager, analityk danych, performance manager czy specjalista ds. marketingu, komunikacji bądź promocji.

Jak wiec widzisz, studia na specjalności psychologia w biznesie zapewnią Ci wiedzę i umiejętności, które możesz skroić na miarę swoich wymarzonych ścieżek zawodowych. Możliwości jest wiele. Przede wszystkim dlatego, że nauka zajmująca się badaniem zachowań ludzi i poznawaniem psychiki dotyczy każdej płaszczyzny życia i łączy się z innymi naukami – socjologią, medycyną, lingwistyką. Wszędzie tam, gdzie pracuje się z ludźmi i wpływa na nich, czy to przez zarządzanie, czy projektowanie konkretnych rozwiązań mających oddziaływać na ich wybory, wiedza z zakresu psychologii jest niezbędna.

FAQ

Czy psychologia w biznesie to dobra specjalność?

Zacznijmy od tego, że zarządzanie i psychologia mają ze sobą wiele wspólnego. Nawet jeśli zarządzamy procesami w biznesie to i tak dotyczą one ludzi. Komunikowanie się w sposób umożliwiający osiąganie założonych celów wymaga znajomości psychologicznych aspektów rozumienia i perswazji. Jeśli widzisz się w zawodach i na stanowiskach, gdzie zarządza się zespołem, realizuje cele biznesowe na podstawie danych, a także sprzedaje i kształtuje nawyki konsumenckie, a jednocześnie interesujesz się człowiekiem i kształtującymi go procesami, to z pewnością program nauczania na tej specjalności spełni Twoje oczekiwania.

Czym różnią się studia psychologiczne od psychologii w biznesie?

W obu przypadkach podstawą jest wiedza psychologiczna i znajomość mechanizmów rządzących zachowaniami ludzkim. Wskazane dziedziny różnią się natomiast obszarem zastosowania tej wiedzy. Klasyczna psychologia wykorzystuje informacje tego rodzaju w celu ich wyjaśnienia i modelowania, co ma na celu zwiększenie komfortu życia i zapewnienie równowagi.

Cele wykorzystania wiedzy o człowieku w psychologii w biznesie są inne. Studenci specjalności uczą się, w jaki sposób ją wykorzystać, aby przynosiły określone i wymierne korzyści biznesowe.  Obszarem zastosowania wiedzy psychologicznej będzie tu więc podejmowanie trafnych decyzji dotyczących strategii reklamowych apelujących do grup odbiorców, modelowanie komunikacji dotyczącej marki i produktu w taki sposób, aby odpowiadała na potrzeby konsumentów i co za tym idzie pomagała w realizacji celów sprzedażowych. Jednym słowem, psychologia w tym obszarze jest narzędziem, który służy do realizacji celów biznesowych.

Czego nauczę się na specjalności psychologia w biznesie?

Psychologia w biznesie studia I stopnia bazują na programie nauczania opracowanym na podstawie analizy rynku pracy. Każda firma potrzebuje osoby, która będzie w stanie sprawnie zarządzać zespołem a podczas podejmowania strategicznych decyzji, będzie bazować na danych i pogłębionej analizie – również tej obejmującej aspekty psychologiczne.

Specjalność psychologia w biznesie przygotuje Cię do wszystkich tych zadań. Podczas studiów dowiesz się, dlaczego różne grupy konsumentów postępują określony sposób, a także, na czym polega psychologia reklamy. Ponadto poznasz mechanizmy perswazji i przywództwa, dzięki czemu będziesz mógł szybciej i efektywniej wdrażać swoje pomysły w organizacjach.

Wszystkiego dowiesz się studiach i to w sprzyjających nauce warunkach – nie tylko podczas wykładów, ale również warsztatów, szkoleń i spotkań ze specjalistami. Wiedza weryfikowana przez praktykę jest częścią procesu edukacyjnego na UTH. Warszawa, a dokładnie Kampus Jutrzenki to miejsce, gdzie będziesz miał dostęp do sal audytoryjnych wyposażonych w najnowszy sprzęt multimedialny, laboratoriów komputerowych, biblioteki, czytelni.

Psychologia biznesu – co zdawać na maturze?

Wciąż stoisz przed wyborem przedmiotów, jakie chcesz zdawać na maturze? Jeśli myślisz o studiowaniu zarządzania i jednocześnie interesujesz się psychologią, to skup się na nauce języka obcego, a także historii, wiedzy o społeczeństwie, informatyce te przedmioty są ważne podczas edukacji na specjalności psychologia w biznesie, a później pracy w zawodzie. Studia licencjackie w UTH wyposażą Cię w wiedzę, kompetencje i konkretne umiejętności, ale musisz mieć podstawy wyniesione ze szkoły średniej. Po studiach będziesz rozpoznawał zachowania ludzi na postawie znajomości mechanizmów psychologicznych, wiedział jak na nie reagować i je modelować. Umiejętności te przydają się podczas zarządzania w wielu wymiarach, nie tylko społecznym, ale dotyczącym marek i produktów, np. podczas pracy w agencjach marketingowych.

REKRUTACJA Agnieszka Bliszczak

Agnieszka Bliszczak

tel. (22) 262 88 88,

rekrutacja@uth.edu.pl

Zapisz się!