Przejdź do treści
Tytuł, który uzyskasz: licencjat na kierunku Zarządzanie
Typ studiów i czas trwania: stacjonarne (6 semestrów) i niestacjonarne (6 semestrów)

Negocjacje i sprzedaż – studia I stopnia

Zwiększ swoją wartość na rynku pracy i wynegocjuj dobre warunki rozwoju, a wszystko to dzięki cenionej wiedzy wyniesionej ze studiów o specjalności negocjacje i sprzedaż w UTH.

Sprzedawanie to nie tylko oferowanie produktów i usług, które kończy się transakcją. Kryje się za tym znacznie więcej. Sprzedaż opiera się na komunikowaniu wartości, ma na celu rozwiązywanie problemów. Rolą sprzedającego jest przekonanie, że oferta odpowie na potrzebę kupującego.

Jeśli znasz wartość swojego produktu lub usługi, musisz skupić się na jak najlepszym ich zaprezentowaniu i jednocześnie przekonać klienta, że warto w nie zainwestować. Dlatego większość umiejętności miękkich (np. nawiązywanie relacji, zdolności perswazyjne) jest niezbędna do tego, by móc skutecznie sprzedawać. Czy można się tego nauczyć? Owszem. Specjalność negocjacje i sprzedaż na kierunku Zarządzanie wprowadzi Cię w świat, w którym to Ty będziesz miał wpływ na przebieg rozmowy czy transakcji.

Czego nauczysz się wybierając specjalność negocjacje i sprzedaż?

Studia licencjackie negocjacje i sprzedaż kierujemy do osób, wiążących swoją przyszłość z handlem i biznesem. Obecnie niemal każdy aspekt życia podlega sprzedaży. Każdego dnia mamy do czynienia z handlem dobrami, sprzedażą wizerunku, poglądów itd.

Sprawne poruszanie się w tej rzeczywistości i czerpanie z niej korzyści wymaga wiedzy i umiejętności z zakresu szacowania wartości, komunikacji czy znajomości procesów sprzedażowych. Wszystkiego tego dowiesz się podczas studiów w UTH.

Oto, czego nauczysz się na studiach licencjackich negocjacje i sprzedaż:

  • sprzedawania produktów, w tym produktów cyfrowych i usług,
  • prezentowania własnych kompetencji,
  • stosowania narzędzi sprzedażowych i negocjacyjnych w biznesie,
  • sposobów negocjacji handlowych i komunikacji z klientami,
  • identyfikowania typów klientów,
  • dopasowywania sposobu negocjacji do każdego jej etapu,
  • technik rozwiązywania problemów pojawiających się podczas negocjacji sprzedażowych,
  • skutecznego reagowania na zastrzeżenia i wątpliwości rozmówcy, np. klienta, wspólnika w biznesie.
  • prowadzenia rozmów na poziomie odpowiadającym potrzebom komunikacyjnym uczestników dyskusji.

Warto także zaznaczyć, że rozwój technologii oraz obecna sytuacja społeczna sprzyja szybkiej digitalizacji procesów handlowych. Sprzedaż w Internecie to odrębna gałąź wiedzy z własną nomenklaturą, narzędziami i procesami. Nauczymy Cię tego. Kończąc studia I stopnia na specjalności negocjacje i sprzedaż będziesz posiadać kompetencje w zakresie bezpośredniego wpływu na decyzje zakupowe, jak i wykorzystania nowoczesnych narzędzi w generowaniu zysków.

Jeśli powyższe zgadza się w Twoimi oczekiwaniami, to negocjacje i sprzedaż I stopnia są studiami dla Ciebie. Warsztaty, szkolenia, wykłady – forma zajęć jest różnorodna i dopasowana do omawianych zagadnień. Będziesz miał okazję wysłuchać specjalistów, którzy każdego dnia kształtują decyzje zakupowe swoich klientów.  

Negocjacje i sprzedaż studia I stopnia

Studia I stopnia o specjalności negocjacje i sprzedaż realizowane są na kierunku Zarządzanie. Nauka trwa 6 semestrów (3 lata), a studenci mogą wybierać pomiędzy formą stacjonarną i niestacjonarną.

Specjalność oznacza, że poza przedmiotami wchodzącymi w zakres kształcenia z Zarządzania, będziesz uczęszczać na przedmioty, które dedykowane są właśnie negocjacjom i sprzedaży. Dzięki temu jako absolwent nie tylko zyskujesz ogólną wiedzę dotyczącą zarządzania zespołami czy procesami, ale jesteś gotowy do specjalistycznych wyzwań skupiających się wokół zarządzania sprzedażą i negocjacjami.

Po uzyskaniu tytułu zawodowego licencjata możesz kontynuować edukację na studiach magisterskich w tej samej specjalności lub rozpocząć pracę. Studia w Warszawie prowadzone na Wydziale Zarządzania i Logistyki odbywają się w komfortowych warunkach (nowoczesny sprzęt, klimatyzowane pomieszczenia, parking dla studentów, bufet itp.).

Wybrane przedmioty realizowane w ramach specjalności negocjacje i sprzedaż

Zarządzanie sprzedażą i negocjacjami to złożony proces, który korzysta z różnych narzędzi i umiejętności właściwych dla pozornie odrębnych dziedzin wiedzy. Nie dziwi więc, że również plan zajęć na tej specjalności jest zróżnicowany i naświetla procesy negocjacji i sprzedaży z różnych punktów widzenia.

Poniżej znajdziesz wybrane przedmioty, z którymi spotkasz się na studiach o tej specjalności. Z racji tego, że monitorujemy rynek pracy, może zdarzyć się, że dany przedmiot zostanie zastąpiony innym, albo pojawią się nowe, odpowiadające na potrzeby przyszłych pracowników i pracodawców. Wśród przedmiotów realizowanych na specjalności znajdują się między innymi:

  • psychologia reklamy,
  • zarządzanie kapitałem klienta,
  • analiza krytycznych przypadków,
  • planowanie skutecznej kampanii medialnej,
  • współczesny marketing,
  • reklama i jej narzędzia,
  • budowanie relacji z klientem i profesjonalna obsługa sprzedażowa,
  • sztuka negocjacji,
  • finanse międzynarodowe,
  • analiza rynku.

Prawda, że ciekawie i różnorodnie? Dzięki szerokiemu omówieniu tematów związanych z negocjacjami i sprzedażą zdobędziesz kompletne kwalifikacje do prowadzenia tego rodzaju działań w każdych warunkach i za pomocą każdej technologii.

Perspektywy po studiach

Sprzedaż to jedna z tych umiejętności, które przydają się w życiu i to nie tylko zawodowym. Tak jak zostało wspomnienie wyżej, obecnie wycenie i sprzedaży podlegają nie tylko dobra materialne czy intelektualne, ale również wizerunek czy określone prawa. Opanowanie sztuki negocjacji i sprzedaży przynosi więc benefity w życiu zawodowym i prywatnym.

Po studiach licencjackich odnajdziesz się na stanowiskach takich jak manager ds. sprzedaży, negocjator kontraktów handlowych, specjalista ds. produktu, mediator, specjalista ds. digitalizacji procesów sprzedażowych, e-commerce manager, product manager, specjalista ds. wizerunku. Możesz pracować w działach obsługi klienta zajmujących się sprzedażą i podtrzymywaniem relacji posprzedażowych, a także w agencjach marketingowych i e-commerce.

Specjaliści wykładający przedmioty nauczą Cię technik przydanych w określonych sytuacjach i w trakcie poszczególnych etapów negocjacji, np. podczas rozwiązywania konfliktów i reagowania na kryzysy. A jeśli myślisz nad poprawą skuteczności własnych projektów biznesowych, to specjalność ta pomoże Ci  spojrzeć na firmę z perspektywy sprzedażowej. Dzięki zajęciom ze specjalistami wypracujesz umiejętności negocjacyjne, co przyda się w kontaktach ze wspólnikami i kontrahentami, podczas budowania zespołu i zarządzania pracą osób zatrudnionych w Twojej firmie.

FAQ

Dlaczego warto wybrać specjalność sprzedaż i negocjacje?

Nie zawsze zdajemy sobie sprawę z tego, jak często bierzemy udział w negocjacjach. A negocjowanie ma miejsce w przypadku, kiedy dwie strony dialogu nie zgadzają się ze sobą – celem jest wypracowanie porozumienia. Oczywiście biznesowy charakter negocjacji ma nieco innych wymiar i niesie za sobą skutki większej wagi. Jeśli widzisz się w roli osoby, która właściwie reaguje na sytuacje kryzysowe i szuka rozwiązań korzystnych dla obu stron dialogu, to z pewnością Twoje oczekiwania spełni specjalność negocjacje i sprzedaż. Licencjackie studia nauczą Cię także sprzedawania przez zarządzanie relacjami z klientami, reklamę i kampanie promocyjne. Umiejętności negocjacyjne i sprzedażowe przydają się w większości zawodów, ale również w życiu prywatnym, kiedy trzeba negocjować cenę wynajmu mieszkania czy remontu.

Czego nauczę się na studiach licencjackich sprzedaż i negocjacje?

Zarówno podczas sprzedaży, jak i negocjacji każda ze stron dialogu odgrywa istotną rolę. Jednak nie można zapominać, że znaczenie ma również otoczenie, w którym dochodzi do ustalania warunków negocjacji i wysokości transakcji. Na negocjowanie i zarządzanie sprzedażą wpływają relacje z klientem, działania marketingowe i reklamowe. Warto znać te obszary komunikacji i umieć wykorzystywać je w celach biznesowych. Studia licencjackie negocjacje i sprzedaż wprowadzają w zagadnienia związane m.in. z budowaniem relacji z kupującymi, planowaniem kampanii medialnej, analizą rynku, sztuką negocjacji, możliwościami reklamowymi offline i online. Jako nasz student będziesz miał okazję do spotkań ze specjalistami, którzy zajmują się komunikacją społeczną, zarządzaniem, sprzedażą internetową i działają w branży e-marketingu.

Dlaczego warto studiować sprzedaż i negocjacje na UTH?

Wykształciliśmy ponad 30 tys. absolwentów, współpracujemy z instytucjami branżowymi, przedsiębiorstwami i specjalistami, także w zakresie praktyk zawodowych i staży. Cechuje nas różnorodność, dlatego nasi studenci mają do wyboru wiele specjalności, które przygotowują  do pracy zgodnej z ich zainteresowaniami.

W kształceniu stawiamy na praktykę, stąd też wśród naszej kadry znajdziesz nie tylko naukowców, ale również ludzi biznesu. Jednym z prowadzących zajęcia na kierunku Zarządzanie jest Łukasz Polikowski autor kanału na YouTube Człowiek Absurdalny, który na naszych zajęciach przekazuje wiedzę z zakresu psychologicznych aspektów wsparcia sprzedaży i rozwoju biznesu.

REKRUTACJA Agnieszka Bliszczak

Agnieszka Bliszczak

tel. (22) 262 88 88,

rekrutacja@uth.edu.pl

Zapisz się!