System Wsparcia Studentów Uczelni Techniczno-Handlowej im. Heleny Chodkowskiej ma na celu wszechstronną pomoc w skutecznym przyswajaniu wiedzy, pobudzanie do samodzielnego, kreatywnego myślenia, twórczego ustosunkowania się do przekazywanych treści programowych, jak również aktywizację w sferze rozwoju społecznego, kulturalnego i sportowego. Nadto rolą Systemu jest zapewnienie wsparcia w adaptacji w środowisku akademickim oraz pomocy, w szczególności finansowej oraz związanej z aktywizacją zawodową po ukończeniu studiów.
System wsparcia w zakresie nauki ma na celu takie ukształtowanie procesu dydaktycznego, żeby umożliwił studentom nabycie określonych efektów uczenia się w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych oraz pobudził ich do samodzielnego, kreatywnego myślenia. Działania podejmowane w tej sferze mają różnorodny charakter, np.:
Zamierzeniem Uczelni w realizacji procesu dydaktycznego jest pobudzanie studentów do kreatywnego myślenia, twórczego ustosunkowania się do przekazywanych treści programowych, a nie tylko odtwarzania zasobu przekazywanych informacji. Oznacza to w praktyce:
W konsekwencji formę wsparcia studentów w zakresie dydaktycznym stanowi:
Warunkiem otrzymania wsparcia materialnego jest osiąganie przez studenta wyróżniających wyników w nauce, aktywna działalność na rzecz Uczelni lub trudna sytuacja materialna.
Student może ubiegać się o:
Dotyczy to zarówno studentów studiów stacjonarnych, jak i niestacjonarnych. Przyznawaniem prawa do stypendium zajmuje się komisja stypendialna, powołana przez Rektora Uczelni, składająca się ze studentów oraz pracowników Uczelni.
Wsparcie społeczne w Uczelni Techniczno-Handlowej realizowane jest poprzez tworzenie społeczności akademickiej, w której jednostka czuje się częścią tej społeczności, od której - w razie wystąpienia określonych trudności, otrzymuje wsparcie. Przyjmuje ono następujące formy:
Jednocześnie Uczelnia wspiera studentów w ich aktywności społecznej, przejawiającej się w inicjatywach prospołecznych oraz wolontaryjnych. Działania te mają na celu nie tylko udzielenie wsparcia, ale także wykształcenie wśród studentów empatii i zrozumienia wobec potrzebujących pomocy, w tym kolegów z Uczelni.
Uczelnia, wspierając studentów w aktywności fizycznej, proponuje następujące rodzaje zajęć:
Ponadto Uczelnia, we współudziale z Samorządem Studenckim, organizuje lub współorganizuje szereg innych przedsięwzięć sportowych, takich jak:
Uczelnia Techniczno-Handlowa, we współudziale Samorządu Studenckiego, propaguje wśród studentów i kadry dydaktycznej aktywną działalność kulturalną, w którą chętnie włączają się również absolwenci Uczelni.
Do głównych wydarzeń kulturalnych realizowanych w UTH zaliczyć należy:
Wsparcie studentów w zakresie wejścia na rynek pracy następuje poprzez:
Istotą działalności Biura Karier jest zapewnienie studentom i absolwentom Uczelni jak najlepszych warunków i możliwości wejścia w aktywne życie zawodowe, poprzez:
Zajęcia w Uczelni odbywają się głównie w formie stacjonarnej. Część zajęć może odbywać się z wykorzystaniem technik kształcenia na odległość.
W Uczelni kształcenie w formie zdalnej prowadzone jest głównie w oparciu o platformę e-learningową Moodle oraz usługę komunikacyjną Google Meet.
Szkolenie z zakresu narzędzi wykorzystywanych w procesie nauczania zdalnego odbywa się podczas spotkań organizacyjnych dla I roku przed rozpoczęciem zajęć. W trakcie roku akademickiego Zespół ds. nauczania zdalnego prowadzi również konsultacje indywidualne dla studentów. Materiały szkoleniowe dla studentów zamieszczone są również na platformie Moodle w zakładce „Pomoc” – „dla studenta”. Instrukcje dotyczące systemów informatycznych funkcjonujących w Uczelni dostępne są publicznie w USOSweb w zakładce „Instrukcje”.
Student, który nie ma dostępu do infrastruktury technologicznej, umożliwiającej mu uczestniczenie w zajęciach w formie zdalnej zgłasza fakt braku dostępu do właściwego Dziekana.
Uczelnia zapewnia studentom, na terenie każdego z kampusów, dostęp do narzędzi ICT, w sytuacji braku dostępu do nich, umożliwiając tym samym synchroniczną i asynchroniczną interakcję między studentami, a nauczycielami akademickimi prowadzącymi zajęcia.
Narzędzia ICT obejmują programy komputerowe i sprzęt informatyczny – zarówno same komputery, jak również instrumenty umożliwiające realizację procesu dydaktycznego przy wykorzystaniu Internetu.
Dzięki podpisaniu umowy nr MEiN/2022/DIR/2877 z Ministrem Edukacji i Nauki w ramach projektu „Doskonałość dydaktyczna uczelni” UTH zapewnia studentom możliwość skorzystania z tutoringu.
Wsparcie w projekcie ma na celu promowanie aktywnych postaw studentów, pobudzanie ich do samodzielnego, kreatywnego myślenia, twórczego ustosunkowania się do przekazywanych treści programowych poprzez udzielenie im wszechstronnej pomocy w poszerzaniu wiedzy i umiejętności dzięki realizacji tutoringu.
Tutoring przeznaczony jest dla studentów Uczelni Techniczno-Handlowej im. Heleny Chodkowskiej w Warszawie niezależnie od poziomu, kierunku, formy i profilu kształcenia.
Decyzja o objęciu studenta wsparciem w ramach projektu będzie podejmowana na podstawie przedstawionych przez studenta osiągnięć o charakterze naukowym, artystycznym i/lub społecznym.
Tutoring ma na celu rozwój intelektualny studenta, a zwłaszcza wsparcie w kształtowaniu jego ścieżki edukacyjnej i zawodowej. Tutoring ma charakter procesu mistrz-uczeń oraz opiera się na zasadach partnerstwa i odpowiedzialności jego uczestników. Spotkania z Tutorem (tzw. tutoriale) mają na celu opracowanie i wdrożenie ścieżki rozwoju studenta, rozmowę o lekturach istotnych dla dalszego rozwoju zainteresowań naukowych i zawodowych studenta, a także omówienie planowanych projektów badawczych i zawodowych. Tutoring pozwala rozwinąć umiejętności: samodzielnego zdobywania wiedzy, krytycznego myślenia, samoświadomości, stosowania zdobytej wiedzy (analizy, wyciągania wniosków, interpretowania źródeł, pisania esejów i prac naukowych), jak i jej przekazywania (sztuka komunikowania).
Rekrutacja:
Rekrutacja w projekcie prowadzona jest w okresie od 02.01.2023 do 13.01.2023. W przypadku braku odpowiedniej liczby chętnych bądź odpowiedniej liczby osób zakwalifikowanych do objęcia wsparciem UTH ma możliwość ogłoszenia rekrutacji ciągłej.
Student zainteresowany wsparciem składa w Dziekanacie Formularz zgłoszeniowy (zgodny ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu) zawierający osiągnięcia studenta, oczekiwania względem tutoringu oraz proponowaną osobę tutora.
Dokumenty: