Zapomogi
Do ubiegania się o przyznanie zapomogi uprawniony jest student, który znalazł się przejściowo w trudnej sytuacji życiowej.
Student powinien we wniosku zamieścić obszerną i szczegółową informację o okolicznościach, których zajście spowodowało jego trudną sytuację życiową, uzasadnić charakter tych okoliczności oraz ponadto załączyć do wniosku dokumenty potwierdzające uzasadnienie wniosku.
Za uzasadniające przyznanie zapomogi przyczyny losowe uznaje się w szczególności:
- poważny uszczerbek majątkowy w rodzinie studenta wywołany siłą wyższą lub przestępstwem,
- ciężką chorobę studenta lub członka jego rodziny, powodującą konieczność ponoszenia nadmiernie zwiększonych wydatków,
- zgon członka lub członków rodziny, zwłaszcza jednego lub obojga rodziców,
- nagłą utratę lub nagłe dotkliwe zmniejszenie stałych źródeł dochodu w rodzinie studenta.
Wniosek należy złożyć w terminie 3 miesięcy od dnia zajścia zdarzenia uznanego przez studenta za przyczynę losową uzasadniającą przyznanie zapomogi.
Zapomogę można otrzymać maksymalnie jeden raz w semestrze.
Z powodu danego zdarzenia losowego o zapomogę ubiegać się można tylko jeden raz.
Wnioski o przyznanie zapomogi można składać od 01 października 2025 r. do 10 września 2026 r.
Wnioski należy składać przez USOSweb. Po zalogowaniu na stronie usosweb.uth.edu.pl na swoje indywidualne konto, wchodzimy do zakładki "Dla wszystkich", a następnie "Wnioski". Wypełniamy wniosek o zapomogę dla właściwego roku akademickiego.
Wniosek składa się w formie dokumentu elektronicznego. Składanie wniosków drogą elektroniczną w USOSweb odbywa się z wykorzystaniem akcji "Dalej: podpisz i złóż elektronicznie". Po kliknięciu w ten przycisk USOSweb otworzy kolejny ekran, na którym będzie trzeba wprowadzić kod autoryzacyjny, który zostanie wysłany na adres mailowy studenta. Dopiero po wprowadzeniu kodu autoryzacyjnego nastąpi złożenie wniosku drogą elektroniczną przez USOSweb. Nie należy dostarczać wniosków w formie papierowej.