Przejdź do treści
Zapisz się na Indywidualne Dni Otwarte UTH
Tytuł, który uzyskasz: licencjat na kierunku Zarządzanie
Typ studiów i czas trwania: stacjonarne (6 semestrów) i niestacjonarne (6 semestrów)

Psychologia w biznesie – studia I stopnia

Podejmij decyzję z głową i zyskaj komfort psychiczny płynący z podjęcia studiów, które zapewniają solidne wykształcenie i dobry start na rynku pracy. Studia licencjackie na specjalności Psychologia w biznesie realizowane są w ramach kierunku Zarządzanie i kierowane do tych, którzy chcą poznać tajniki ludzkiego mózgu w celu lepszej i wnikliwszej odpowiedzi na potrzeby konsumentów i bardziej trafnego kształtowania decyzji biznesowych.

Komunikaty marketingowe, planowanie strategii produktowej, samodoskonalenie – to obszary, w których psychologia sprawdza się wyśmienicie. Daje przy tym potężne narzędzia do badania, rozumienia i kształtowania rzeczywistości. Jeśli będziesz w stanie rozpoznawać wzorce zachowań i będziesz wiedzieć, jak reagować na nie w danej sytuacji, możesz wpływać na ludzi – ich decyzje i wybory. To ludzie tworzą biznes, dlatego opanowanie tej sztuki będzie miało realny wpływ na kształtowanie wyników przedsięwzięć, których celem jest rozwój i zysk.

Biznesowe wybory, psychologiczne sukcesy,
zawodowe perspektywy

Wpisz swoje zainteresowania i sprawdź, kim możesz zostać po studiach na specjalności: Psychologia w biznesie.


Myślę o Twojej karierze... Daj mi kilka sekund

Czego nauczysz się wybierając specjalność Psychologia w biznesie?

Specjalność Psychologia w biznesie na kierunku Zarządzanie kierujemy do osób zainteresowanych psychologicznymi i kognitywnymi mechanizmami podejmowania decyzji biznesowych oraz kwestiami związanymi z wpływem na decyzje zakupowe klientów. Na studiach o tej specjalności odnajdą się Ci, którzy dobrze czują się w roli liderów i osób wyznaczających kierunki rozwoju, mają zacięcie biznesowe, ale również interesują się kwestiami związanymi z człowiekiem, kulturą i społeczeństwem.

Studia Psychologia w biznesie I stopnia zapewnią Ci:

  • umiejętność wyjaśniania przyczyn i przebiegu zjawisk społecznych o podłożu psychologicznym,
  • umiejętność wykorzystywania wiedzy dotyczącej zjawisk społecznych i psychologicznych do podejmowania trafnych decyzji biznesowych,
  • umiejętność kreowania produktów i strategii promocyjnych, które uwzględniają podłoże psychologiczne grupy docelowej, do której te produkty są kierowane,
  • umiejętność optymalizacji procesów biznesowych i komunikacyjnych z uwagi na społeczne i psychologiczne potrzeby oraz charakterystykę grup docelowych,
  • umiejętność identyfikowania psychologicznych procesów i mechanizmów wykorzystywanych w przekazach reklamowych,
  • wiedzę na temat technik i zachowań przydatnych do zarządzania marketingowego w przedsiębiorstwie.

To tylko część z umiejętności, które nabędziesz podczas studiów na tej specjalności, a które zapewnią Ci szersze i pogłębione spojrzenie na mechanizmy biznesowe, a co za tym idzie, zapewnią Ci możliwość skalowania i optymalizacji procesów prowadzących do realizacji celów.

Jeśli wymienione umiejętności pokrywają się z Twoimi oczekiwaniami, jesteś we właściwym miejscu. Wprowadzimy Cię w tajniki psychologii w biznesie, tak abyś w przyszłości mógł być skutecznym menedżerem, analitykiem bądź negocjatorem.

Psychologia w biznesie studia I stopnia

Studiując Psychologię w biznesie na UTH, masz możliwość wyboru kształcenia stacjonarnego lub niestacjonarnego (zaocznego). Studia I stopnia trwają 6 semestrów i kończą się uzyskaniem tytułu zawodowego licencjata.

Na zajęciach spotkasz zarówno wybitnych naukowców, jak i praktyków, którzy każdego dnia odpowiadają za podejmowanie strategicznych decyzji dotyczących rozwoju przedsiębiorstw i organizacji.

To jednak nie wszystko. Studiując w UTH, masz możliwość uczestniczenia w licznych warsztatach rozwijających kompetencje miękkie czy kształcących umiejętności podejmowania trafnych decyzji zawodowych.

Wybrane przedmioty realizowane w ramach specjalności Psychologia w biznesie

Już pobieżne zwrócenie uwagi na nazwę specjalności pozwala dojść do wniosku, że masz do czynienia z dziedziną wiedzy, która łączy kilka obszarów merytorycznych. Psychologia w biznesie wpisuje się w tym sensie w koncepcję holistycznego kształcenia, które sięga po narzędzia właściwe dla różnych dziedzin, aby wyposażyć studenta w kompletny i wyczerpujący zestaw umiejętności pozwalający osiągnąć założone cele biznesowe.

Charakterystyka specjalności ma również odbicie w programie kształcenia i realizowanych w ramach niego przedmiotach, które spotkasz na swoich studiach. W ramach specjalności Psychologia w biznesie opracowaliśmy program nauczania, dzięki któremu pewnie wkroczysz na rynek pracy, ale i będziesz mógł kontynuować edukację. Wnikliwie przeanalizowaliśmy sytuację, ale nie ustajemy w reagowaniu na zmiany. Dlatego jeśli uznamy, że dany przedmiot warto zastąpić innym, przeorganizujemy program, by odpowiadał na potrzeby absolwentów. Przedmioty, z jakimi spotkasz się podczas studiowania Psychologii biznesu to między innymi:

  • rola menedżera w zarządzaniu przedsiębiorstwem,
  • psychologia menedżera,
  • analiza krytycznych przypadków,
  • zarządzanie zmianą,
  • psychologia organizacji i pracy,
  • psychologia reklamy,
  • podejmowanie decyzji i ryzyko,
  • warsztaty umiejętności psychologicznych,
  • zachowania organizacyjne,
  • postępowanie konsumenta na rynku.

Pamiętaj również, że specjalność realizowana jest w ramach kierunku Zarządzanie, co sprawia, że poza specjalistycznymi zagadnieniami z zakresu psychologicznego podłoża funkcjonowania biznesu i sprzedaży, zdobędziesz również ogólną wiedzę dotyczącą kierowania zespołami, wyznaczania celów czy metod promocji – jednym słowem otrzymasz kompleksowe wykształcenie, które pozwoli Ci na rozpoczęcie pracy w charakterze specjalisty skupiającego się na rozwoju i zarządzaniu firmami i organizacjami.

Perspektywy po studiach

Wiedzę, umiejętności i kompetycje społeczne wykorzystasz zarówno we własnej działalności gospodarczej, jak i pracy na rzecz organizacji prywatnych i publicznych. Po zakończeniu studiów o specjalności Psychologia w biznesie odnajdziesz się na stanowisku menedżera, w pracy psychologa biznesu, trenera biznesu, nauczyciela, specjalisty sprzedaży, przedstawiciela handlowego, mediatora, a także na stanowiskach związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi, np. rekrutera. Znajomość mechanizmów ludzkiej psychiki pozwoli Ci realizować się w mediach oraz agencjach marketingowych, reklamowych i public relations na stanowiskach takich, jak np. product manager, analityk danych, performance manager czy specjalista ds. marketingu, komunikacji bądź promocji.

Jak wiec widzisz, studia na specjalności Psychologia w biznesie zapewnią Ci wiedzę i umiejętności, które możesz skroić na miarę swoich wymarzonych ścieżek zawodowych. Możliwości jest wiele. Przede wszystkim dlatego, że nauka zajmująca się badaniem zachowań ludzi i poznawaniem psychiki dotyczy każdej płaszczyzny życia i łączy się z innymi naukami – socjologią, medycyną, lingwistyką. Wszędzie tam, gdzie pracuje się z ludźmi i wpływa na nich, czy to przez zarządzanie, czy projektowanie konkretnych rozwiązań mających oddziaływać na ich wybory, wiedza z zakresu psychologii jest niezbędna.

Studia psychologiczne w Warszawie, aby lepiej rozumieć biznes

Studia Psychologia biznesu Warszawa to pasjonujący cykl zajęć, łączący ze sobą wiedzę o biznesie oraz psychologię człowieka.

Obecnie trudno prowadzić jakąkolwiek formę biznesu bez znajomości choćby podstaw psychologii. Jest ona niezbędna do zrozumienia zagadnień związanych m.in. z rekrutacją, zarządzaniem zasobami ludzkimi, komunikacją, rozwiązywaniem konfliktów, a także ze sztuką dyplomacji oraz skutecznego projektowania brandingu konkretnej marki. Kończąc studia psychologiczne Warszawa na specjalności Psychologia biznesu dołączysz do grupy osób, które są obecnie siłą napędową dokonujących się zmian społecznych oraz ekonomicznych.

Psychologia biznesu Warszawa – wybór zgodny z zainteresowaniami

Jeżeli interesują Cię np. koncepcje funkcjonowania człowieka w organizacji, chcesz poznać sposoby na dopasowanie przedsiębiorstwa do zmieniającego się otoczenia biznesowego lub zgłębić tajniki funkcjonowania mózgu człowieka w procesach poznawczych, specjalność Psychologia biznesu Warszawa na kierunku Zarządzanie w UTH jest dla Ciebie.

FAQ

Czy Psychologia w biznesie to dobra specjalność?

Zacznijmy od tego, że zarządzanie i psychologia mają ze sobą wiele wspólnego. Nawet jeśli zarządzamy procesami w biznesie to i tak dotyczą one ludzi. Komunikowanie się w sposób umożliwiający osiąganie założonych celów wymaga znajomości psychologicznych aspektów rozumienia i perswazji. Jeśli widzisz się w zawodach i na stanowiskach, gdzie zarządza się zespołem, realizuje cele biznesowe na podstawie danych, a także sprzedaje i kształtuje nawyki konsumenckie, a jednocześnie interesujesz się człowiekiem i kształtującymi go procesami, to z pewnością program nauczania na tej specjalności spełni Twoje oczekiwania.

Czym różnią się studia psychologiczne od Psychologii w biznesie?

W obu przypadkach podstawą jest wiedza psychologiczna i znajomość mechanizmów rządzących zachowaniami ludzkim. Wskazane dziedziny różnią się natomiast obszarem zastosowania tej wiedzy. Klasyczna psychologia wykorzystuje informacje tego rodzaju w celu ich wyjaśnienia i modelowania, co ma na celu zwiększenie komfortu życia i zapewnienie równowagi.

Cele wykorzystania wiedzy o człowieku w psychologii w biznesie są inne. Studenci specjalności uczą się, w jaki sposób ją wykorzystać, aby przynosiły określone i wymierne korzyści biznesowe.  Obszarem zastosowania wiedzy psychologicznej będzie tu więc podejmowanie trafnych decyzji dotyczących strategii reklamowych apelujących do grup odbiorców, modelowanie komunikacji dotyczącej marki i produktu w taki sposób, aby odpowiadała na potrzeby konsumentów i co za tym idzie pomagała w realizacji celów sprzedażowych. Jednym słowem, psychologia w tym obszarze jest narzędziem, który służy do realizacji celów biznesowych.

Czego nauczę się na specjalności Psychologia w biznesie?

Psychologia w biznesie studia I stopnia bazują na programie nauczania opracowanym na podstawie analizy rynku pracy. Każda firma potrzebuje osoby, która będzie w stanie sprawnie zarządzać zespołem a podczas podejmowania strategicznych decyzji, będzie bazować na danych i pogłębionej analizie – również tej obejmującej aspekty psychologiczne.

Specjalność Psychologia w biznesie przygotuje Cię do wszystkich tych zadań. Podczas studiów dowiesz się, dlaczego różne grupy konsumentów postępują określony sposób, a także, na czym polega psychologia reklamy. Ponadto poznasz mechanizmy perswazji i przywództwa, dzięki czemu będziesz mógł szybciej i efektywniej wdrażać swoje pomysły w organizacjach.

Wszystkiego dowiesz się studiach i to w sprzyjających nauce warunkach – nie tylko podczas wykładów, ale również warsztatów, szkoleń i spotkań ze specjalistami. Wiedza weryfikowana przez praktykę jest częścią procesu edukacyjnego na UTH. Warszawa, a dokładnie Kampus Jutrzenki to miejsce, gdzie będziesz miał dostęp do sal audytoryjnych wyposażonych w najnowszy sprzęt multimedialny, laboratoriów komputerowych, biblioteki, czytelni.

Psychologia biznesu – co zdawać na maturze?

Wciąż stoisz przed wyborem przedmiotów, jakie chcesz zdawać na maturze? Jeśli myślisz o studiowaniu zarządzania i jednocześnie interesujesz się psychologią, to skup się na nauce języka obcego, a także historii, wiedzy o społeczeństwie, informatyce te przedmioty są ważne podczas edukacji na specjalności Psychologia w biznesie, a później pracy w zawodzie. Studia licencjackie w UTH wyposażą Cię w wiedzę, kompetencje i konkretne umiejętności, ale musisz mieć podstawy wyniesione ze szkoły średniej. Po studiach będziesz rozpoznawał zachowania ludzi na postawie znajomości mechanizmów psychologicznych, wiedział jak na nie reagować i je modelować. Umiejętności te przydają się podczas zarządzania w wielu wymiarach, nie tylko społecznym, ale dotyczącym marek i produktów, np. podczas pracy w agencjach marketingowych.

Na czym polega psychologia w biznesie?

Psychologia biznesu jest dziedziną nauki, która lokuje teorie psychologii w warunki biznesowe. Studia psychologiczne w Warszawie na specjalności Psychologia biznesu to badanie zachowań, postaw i emocji ludzkich w otoczeniu biznesowym. Dotyczy więc zarówno pracowników, kadry zarządzającej, jak i akcjonariuszy firmy, kontrahentów oraz klientów.

Celem studiów na specjalności Psychologia biznesu w UTH jest przekazanie absolwentom umiejętności i narzędzi, które pozwolą im skutecznie usprawnić funkcjonowanie oraz zwiększyć konkurencyjność organizacji poprzez poprawę wydajności i satysfakcji pracowników, badanie warunków i atmosfery pracy, a także zwiększanie efektywności kadry zarządzającej. Do obszarów zainteresowania psychologii biznesu należą procesy grupowe, komunikacja w organizacji, motywacja i satysfakcja pracowników, przywództwo, kultura organizacji, zarządzanie zasobami ludzkimi i obsługa klienta.

Dlaczego warto wybrać studia Psychologia w biznesie?

Studia psychologia biznesu Warszawa w UTH poruszają zagadnienia związane m.in. z ekonomią, rozwojem zawodowym, negocjacjami, marketingiem i reklamą, a także szeroko rozumianym zarządzaniem, w tym zarządzaniem organizacjami i zasobami ludzkimi.

Psychologia Warszawa to również nauka sprawnego zarządzania i kierowania zespołami ludzkimi oraz dobierania kadr. Zdobyte w trakcie studiów umiejętności dają możliwość efektywnego zarządzania przedsiębiorstwem, rozwiązywania problemów i konfliktów w organizacji oraz wykorzystywania psychologicznych mechanizmów negocjacyjnych. Nabyta wiedza akademicka pomoże zrozumieć wpływ działania mechanizmów psychologicznych na kluczowe procesy biznesowe (m.in. postrzeganie interpersonalne, postrzeganie pieniądza, zachowania na rynkach finansowych itp.).

 

REKRUTACJA Agnieszka Bliszczak

Agnieszka Bliszczak

tel. (22) 262 88 88,

rekrutacja@uth.edu.pl

Zapisz się!