Projekt „Poprawa jakości świadczenia usług w jednostkach służby zdrowia” realizowany był wspólnie przez Uczelnię Techniczno-Handlową im. Heleny Chodkowskiej oraz Centrum Skutecznego Działania dla pracowników administracyjnych sektora ochrony zdrowia przygotowana.
Celem projektu było podniesienie kompetencji z obszaru zarządzania w sektorze zdrowia, wśród pracowników administracyjnych jednostek sektora służby zdrowia, kadry zarządzającej podmiotami leczniczymi, kadry medycznej posiadającej w zakresie obowiązków funkcje administracyjne oraz pracowników NFZ i jednostek założycielskich podmiotów leczniczych.
W projekcie zrealizowaliśmy szkolenia z zakresu:
W projekcie wzięli udział:
Informacje o zrealizowanym projekcie i oferta szkoleń uzupełniających:
Biuro Projektów
Uczelnia Techniczno-Handlowa im. Heleny Chodkowskiej
Ul. Jagiellońska 82F, 03-301 Warszawa
tel. 22 262 88 50 lub 22 262 88 51
e-mail: projekty@uth.edu.pl
Efekty projektu:
W projekcie wzięło udział 554 pracowników sektora ochrony zdrowia.
Jak wykazała Ewaluacja ex ante projektu zrealizowana przez Grupę Badawczą DSC Sp. z o.o.:
Z perspektywy uczestników szkoleń rezultatem szkoleń oferowanych w projekcie jest wzrost poziomu wiedzy i wysoka skuteczność poznanych technik komunikacji, szczególnie w obszarze zarządzania zespołem (95,4%), komunikowania w sytuacjach konfliktowych (92,9%) oraz w przekazywaniu konstruktywnej informacji zwrotnej poszczególnym pracownikom placówki medycznej (92,3%).
Szkolenia zostały ocenione jako wysoko użyteczne. Często i bardzo często beneficjentom w codziennej pracy zawodowej pomocne są techniki analitycznego myślenia w ocenie możliwości rozwiązywania problemów/zażalenia pacjenta (85,2%), analiza rozmów telefonicznych pomiędzy pacjentami a pracownikami centrum medycznego oraz techniki skutecznego komunikowania się (70,6%). Poznane umiejętności użyteczne są zarówno w życiu zawodowym jak i prywatnym większości badanych (68,7%).
Pracodawcy beneficjentów szkoleń również dostrzegli wysoką skuteczność i użyteczność szkoleń oferowanych w projekcie. Szkolenia wpłynęły na uzupełnienie, uaktualnienie i uporządkowanie dotychczasowej wiedzy beneficjentów, zwłaszcza w zakresie prawa ale też zarządzania, co przełożyło się na kompetencje, a te na postawy asertywne kadry i poprawę komfortu pracy współpracowników; wysoką użyteczność tej wiedzy odnotowano także w kontekście efektywnego wyjaśniania i rozwiązywania konfliktów w miejscu pracy.
Bardzo wysoko oceniono moduły dotyczące umiejętności miękkich, ich użyteczność i wpływ na podniesienie kompetencji w obszarze komunikacji interpersonalnej m.in. sposoby komunikowania się w trudnych sytuacjach oraz przykłady rozwiązywania sytuacji konfliktowych w relacji z pacjentem ale też ze współpracownikiem, a najbardziej pomiędzy uczestnikami szkolenia. Szkolenia wpłynęły też na wzrost świadomości potrzeb w zakresie komunikacji.
Projekt był współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wartość projektu wynosiła 835 473,50 zł, natomiast kwota dofinansowania - 810 409,26 zł.
Zrealizowany Harmonogram wsparcia