Dzisiaj dziennikarz musi umieć poruszać się w całej masie kanałów dystrybucji treści. Tzw. content marketing to obecnie jedna z najbardziej lubianych i wymienianych form promocji - nie tylko firm, ale co ważne - portali informacyjnych, magazynów branżowych, czy czasopism. Umiejętne łączenie i wykorzystanie wiedzy odnoszącej się do dystrybucji treści we wszelkich dostępnych źródłach Internetu (sieci społecznościowe, nowe media, blogi, portale branżowe, etc.) to świadectwo współczesnego dziennikarstwa. Nowoczesne formy prezentacji treści, znajomość organizacji mediów sieciowych, zasad funkcjonowania i zarządzania komunikacją społeczną oraz Public relations to znamiona nowoczesnego dziennikarstwa, które nie tylko ma za zadanie informować czytelników - poprzez ciekawą treść, ale to także treść wyeksponowana w odpowiednich kanałach.

Jeśli chcesz:

  • potrafić ocenić rozwój postępów politycznych i systemowych danego kraju, z uwzględnieniem jego otoczenia międzynarodowego,
  • posiadać podstawowe kompetencje dziennikarza,
  • potrafić korzystać z nowych metod i technologii zintegrowanych modeli komunikacji społecznej,
  • potrafić wyselekcjonować, zgromadzić, analizować i zastosować najnowszą wiedzę mechanizmów prawnych związanych z prawami autorskimi w mediach itp.,
  • posiadać wiedzę na temat praktycznego funkcjonowania instytucji i zagadnień prawa prasowego;
  • wiedzieć jak funkcjonuje nowoczesna organizacja mediów sieciowych,
  • znać zasady funkcjonowania i zarządzania komunikacją społeczną,
  • być współczesnym dziennikarzem, umiejącym połączyć i wykorzystać zdobytą wiedzę we wszystkich dostępnych źródłach Internetu, sieci społecznościowych i nowych mediów dla relacjonowania politycznych, gospodarczych i społecznych zmian danego kraju,
  • znać zasady branży public relations,
  • znać zasady funkcjonowania działu marketingu w przedsiębiorstwach i instytucjach państwowych,
  • potrafić odnaleźć swoją misję w globalnej sieci dziennikarskiej i komunikacyjnej - w imię przyspieszenia postępu rozwojowego danej instytucji, firmy, czy też społeczności danego państwa, regionu.

Jeśli dziennikarstwo jest dziedziną, która Cię fascynuje i w której chciałbyś się odnaleźć zapraszamy do naszej uczelni. Studia I stopnia na specjalności Dziennikarstwo i komunikacja społeczna realizowane są w Wydziale Zarządzania i Logistyki, na kierunku Stosunki międzynarodowe.

Swoje umiejętności będziesz mógł wykorzystać:

  • na rynku mediów tradycyjnych (prasa, radio, TV) i w nowych mediach,
  • w branży reklamowej,
  • w branży nowych technologii multimedialnych,
  • w public relations,
  • w charakterze rzecznika prasowego, PR-owca, marketingowca, jak również specjalisty ds. komunikacji.
Eliza Kotomska

Eliza Kotomska

tel. (22) 262 88 88,

rekrutacja@uth.edu.pl